کد خبر: ۴۰۱۰۵
 

بر اساس تحقیق انجام شده توسط «یوکو ساتو» دامپزشک دانشگاه ایالتی آیووا، خوراک پرندگان تخم گذار حامل ویروس آنفلوانزای پرندگان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، این دامپزشک دانشگاه ایالتی آیووا در گفت و گو با Poultry Health Today اظهار کرد: در حالی که منابع اولیه آنفلوانزای پرندگان، پرندگان مهاجر و مرغ آبی هستند، دقیقا مشخص نیست که چگونه ویروس از پرندگان وحشی به پرندگان صنعتی منتقل می شود.

او می گوید پروژه تحقیقاتی اش از پایان آنفلوانزای پرندگان ۲۰۱۵  در آیووا آغاز کرده است.

محققان نمونه هایی را از مزارع پرورش مرغ های تخم گذار مبتلا به این بیماری جمع آوری و انبار خوراک را نیز مورد بررسی قرار دادند. گام بعدی، تعیین حامل ویروس بودن یا نبودن خوراک بود.

به گفته ساتو، آنها تمام خوراک مرغ های تخم گذار را به همراه تک تک اجزایش مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج نشان داد که ویروس آنفلوانزا در خوراک پرندگان پایدار نیست و به خوبی حفظ نمی شود، با این حال رطوبت می تواند ثبات آن را افزایش دهد.

او تاکید کرد، درمان های گرمایی یا فرمالدئیدی احتمالا ویروس آنفلوانزا را غیرفعال می کند، گرچه درمانی ساده برای این مشکل حاد وجود ندارد.

تعدادی از همکاران تحقیقاتی ساتو در دانشگاه ایالت آیووا تحقیقاتی مشابه در مورد نقش خوراک در زمینه انتقال ویروس اسهال اپیدمی خوکی انجام دادند که در سال ۲۰۱۳ صنعت گوشت خوک را تحت تاثیر قرار داد. در این مورد، خوراک حامل انتقال ویروس بود.

تحقیقات ساتو در زمینه مزارع مرغ های تخم گذار  نشان می دهد که انتقال ویروس از یک پرنده به پرنده دیگر و همچنین رفت و آمد انسانی، مهمترین علل شیوع ویروس آنفلوانزا هستند.

این نتایج نشان می دهد امنیت زیستی بهترین روش مقابله با آنفلوانزای پرندگان است. تولیدکنندگان امنیت زیستی را رعایت می کنند، اما آگاهی باید در اولویت قرار بگیرد.

ساتو هشدار می دهد که نباید ارتباط ضعیفی بین این دو برقرار باشد.

منبع: http://www.thepoultrysite.com

 
 
نظر شما
ادامه