کد خبر: ۴۰۱۳۳
 

سخنگوی کمیسیون بودجه سال ۹۷، در تشریح آخرین نشست کمیسیون متبوعش، گفت: مصوبه ممنوعیت افزایش تعرفه، عوارض و بهای خدمات دستگاه ها در سال آینده حذف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اصغر یوسف نژاد» در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 گفت: پیش از این کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای در تبصره 6 مقرر کرده بود تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم و شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلفند به گونه‌ای اقدام و نظارت کنند که در سال 97 تعرفه و عوارض و بهای خدماتی از جمله تعرفه و ارزش نسبی خدمات بهداشتی، درمانی و دریافتی پزشکان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی، وکلا و کارشناسان دادگستری و نظام دامپزشکی و امثال آنها افزایش نیابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی افزود: در این مصوبه آمده بود که افزایش هرگونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات توسط دستگاه‌ها و نهادهای مذکور به هر نحو ممنوع است.

یوسف‌نژاد ادامه داد: در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق این موضوع مورد بحث قرار گرفت که انجمن های تخصصی همانند نظام مهندسی ساختمان و نظام مهندسی کشاورزی و همچنین کارشناسان دادگستری، وکلا و نظام دامپزشکی و پزشکان براساس شرایط خاصی که در اساسنامه و قانون خاص آن ها مشخص شده درباره قیمت ها و تعرفه ها اظهارنظر کنند.

وی یادآور شد: با بررسی هایی که در کمیسیون تلفیق قرار گرفت و با توجه به در نظر گرفتن شرایط اجرایی و اجتماعی این موضوع و با توجه به اینکه حدود 1200 شهر و 35 هزار روستا مشکلاتی برای اجرای این موضوع وجود داشت، لذا با توجه به شرایط انجمن‌های شناسنامه‌دار و با مذاکراتی که انجام شد به این دلیل که این تشکل‌ها اختیار کافی برای افزایش یا کاهش تعرفه را دارند و اینکه این موضوع در قوانین دیگر تامین شده، این بند الحاقی از متن لایحه بودجه حذف کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 با بیان اینکه موضوع تعرفه، عوارض و بهای خدمات با حذف این مصوبه همانند گذشته تعیین می شود، تصریح کرد: تلاش کمیسیون تلفیق این است که با هرگونه افزایش تعرفه عوارض و مسائل اینچنینی که سبب افزایش قیمت به هر صورت می شود مخالفت شود اما انجام چنین کاری در مجموع به نفع جامعه است هرچند تلاش برخی از این تشکل ها برای تعدیل تعرفه ها برای ما اثبات شده بود.

 
نظر شما
ادامه