کد خبر: ۴۰۱۴۸
 

مجله دامپزشکی اسب (EVJ)، مجموعه‌ای ویژه در زمینه مقالات واکسیناسیون اسب‌ها و نقش آن در کنترل بیماری‌های اسب تهیه و ارائه نموده است.

به گزارش گروه بن الملل حکیم مهر، مجموعه مقالات رایگان آنلاین توسط «جنت دالی» دانشیار ویروس‌های نوظهور در دانشکده دامپزشکی دانشگاه ناتینگهام و «پابلو مورسیا» سردبیر مجله EVJ در آمریکای لاتین از انستیتو عفونت و ایمنی گلاسکو، ویرایش شده و شامل جنبه‌های مختلف کنترل بیماری آنفلوانزای اسب‌ها و ایمونولوژی در اسب‌های جوان و گله می‌باشد.

 

مباحث اصلی مقالات

- یک واکسن حاوی سویه نامناسب می‌تواند مانع از بروز علایم بیماری شود. دکتر دالی و همکارانش در مقاله "مدل‌های محاسباتی چگونه می‌تواند باعث کنترل بیماری آنفلوانزا در اسب‌ها گردد؟" این موضوع را تایید می‌کنند که واکسن نامناسب، در سرکوب تکثیر و انهدام  ویروس، ضعیف عمل نموده و احتمال وقوع همه‌گیری وسیع را افزایش خواهد داد.

- برای اثبات اینکه آیا واکسن‌های آنفلوانزای اسبی مورد استفاده در ژاپن مناسب و موثر هستند یا خیر، مقاله "تاثیر بالقوه یک آمینو‌اسید جایگزین بر اثر بخشی واکسن‌های آنفلوانزای اسبی" پیشنهاد می‌دهد که در نتیجه تغییر یک آمینو‌اسید امکان دارد تاثیر و اثر بخشی واکسن به خطر افتاده و کاهش یابد.

محققان در مقاله "ارزیابی ویروس‌های آنفلوانزا در فرانسه از ماه نوامبر 2005 تا اکتبر 2010، از طریق شبکه Réseau d’Epidémio Surveillance en Pathologie Équine " نشان دادند که چگونه نظارت، باعث بهبود تشخیص بیماری آنفلوانزای اسبی در فرانسه گردید و این امر نقش آموزش انجام مراقبت‌های دامپزشکی را برجسته می‌کند.

جهت دسترسی به مقالات رایگان به آدرس وب‌سایت (اینجا) مراجعه نمایید.

منبع: Vet Times

 

نظر شما
ادامه