کد خبر: ۴۰۱۸۰
 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از افتتاح هشت پروژه عمرانی مرتبط با دامپزشکی در این استان طی دهه فجر خبر داد و گفت: پنج خط تولید داروهای دامی و سه واحد تشخیص، درمان و عرضه در این استان افتتاح یا طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد سعیدی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه‌ها بیش از 170 شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه‌ها افزود: نزدیک به 22 میلیارد تومان اعتبار در این پروژه‌های هشت‌گانه سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان هم‌چنین از کلنگ‌زنی یک پروژه تولید پودر ماهی که در خوراک دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد خبر داد و افزود: عملیات آغاز به‌کار این واحد در گرمسار به زمین زده شده است.

وی از سمنان به عنوان قطب تولید داروی دامی در کشور نام برد و گفت: بالغ بر 40 درصد داروهای دامی، سموم، مواد بیولوژیک و ضدعفونی‌های دامی کشور به تنهایی در استان سمنان تامین و تولید می‌شود.

سعیدی از تولید 223 قلم داروی دامی در این استان خبر داد و اظهار کرد: استان سمنان هم از نظر تعدد اقلام دارویی و هم از نظر حجم تولید داروی دامی حائز رتبه نخست در کشور است.

 
 
نظر شما
ادامه