کد خبر: ۴۰۱۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات دام زنده از مرز دریایی چابهار سبب ایجاد اشتغال برای هزاران نفر و توسعه اقتصادی منطقه می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عبدالغفور ایران نژاد» اظهار داشت: وجود مرز آبی و خاکی در سواحل مکران در محدوده چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان یکی از بهترین فرصت ها برای واردات دام زنده از کشورهای همجوار است .

وی از مسئولان محلی، استانی و کشوری خواست برای رفع مشکلات بیکاری و کاهش فقر و ایجاد توسعه اقتصادی از تمام ظرفیت ها بهره گیرند تا در آینده نزدیک شاهد کاهش شدید بیکاری باشیم .

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای همجوار دارای شاخص ها و گواهی های بهداشتی سازمان دامپزشکی ایران هستند و نباید از فرصت های به دست آمده غافل باشیم تا کشورهای دیگر از این مزایا استفاده کنند .

وی افزود: مراحل اداری حمل دام زنده از طریق مرزهای دریایی در حال انجام است و این امر پس از انجام مراحل قرنطینه و تاییدیه بهداشتی دام ها به شهرهای مورد هدف ارسال می شود .

نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 2 کشور دوست و همسایه پاکستان و افغانستان نیز از دیگر فرصت ها برای ورود دام سبک و سنگین هستند .

ایران نژاد ادامه داد: فعال سازی بازارچه های مرزی ریمدان و پیشین برای ورود دام می تواند علاوه بر اشتغال موجب کاهش قیمت گوشت شود .

وی راه اندازی حداقل 25 مرغداری 20 هزار قطعه ای و ایجاد چندین کشتارگاه مرغ در محدوده چابهار و کنارک را خواستار شد و افزود: این منطقه نباید از سایر نقاط کشور مرغ زنده وارد کند .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
ماشاالله به درایتت مرد چشم نخوری ایشالا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
احتمالا منظورش تاسیسات قرنطینه ای است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
سلام بنده کاملا با صحبت های ایشان موافقم ما در ایران نژاد گاو گوشتی نداریم و فقط گاوهای نر نژاد های شیری را که ظریف تبدیل مناسبی ندارند رو پروار می کنیم که طبیعتا مقرون به صرفه نیست مدتها ست بحث واردات دام زنده مطرح شده ولی به دلیل نفوذ مافیای واردات گوشت در وزارت جهاد کشاورزی و با ابزار سازمان دامپزشکی کشور جلوی این قضیه گرفته شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
اشکالی در صادرات نیست ولی نه از کشوری که مثل خودمون انبار مهمات بیماریهاست چه بسا اومد اینور منفجر شد از حق نگذریم این طرف هم که خرج زندگی سنگینه ممکنه چند تا از قرنطینه ها رو نبینند.پس اجازه بدید حداقل خیالمان از بابت قاچاق کمی آسوده تر باشد فعلا انفولانزا سرمون رو گرم کرده.حالا فکرش رو بکن یه اپیدمی تب کریمه هم رخ بده چی میشه.گلستان
نظر شما
ادامه