کد خبر: ۴۰۱۹۵
 

جلسه کارگروه حفاظت فیزیکی و پدافند غیرعامل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشوربا حضور مهندس چوپانی معاون اجرایی دفتر مرکزی حراست سازمان، مهندس جعفری رئیس اداره حفاظت فیریکی و امور ایمنی سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین حراست استان های متعلق به این کارگروه در سالن حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه ضمن عرض خوشامد گویی شمایی کلی از جمعیت دام و طیور و آبزیان استان را اظهار داشت و گفت: در سال 93 بیماری vhs  موجب خسارات اقتصادی به استان شد و تولید از 20 هزار تن به 8 هزار تن کاهش یافت که با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر تولید استان به 24 هزار تن رسیده است.

 «دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: وقتی تولید در کشور نباشد موجبات نارضایتی مردم و مشکلات اجتماعی می شود.

دکتر نجاتی گفت: با معدوم سازی و آنجام آزمایشات از مزارع پرورش ماهی استان ماده ضدعفونی غیر مجاز (مالاشیت گرین) حذف شده و ماهی استان تا 98.5% سالم سازی شود.

وی گفت: جنگ در کشور ها دیگر نظامی نیست ، بلکه بیوتروریستی است و 70% بیوتروریست ها نیز منشاء دامی دارند و از ویروس ها و باکتری ها برای تضعیف جوامع استفاده می کنند.

دکتر نجاتی همچنین گفت: وظایف دامپزشکی صرفاً بهداشتی نیست و بر روی اقتصاد جامعه نیز تاثیر می گذارد.

وی گفت: برای اولین بار در سطح کشور 12 نفر دکتر در مزارع پرورش ماهی استان بکارگیری شدند تا نظارت های دامپزشکی بهتر از قبل شود و محصولات تولیدی سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

این مقام مسئول گفت: وظایف حراست ها سنگین است و از جهاتی باید مشاور مدیر باشند و ترتیبی اتخاذ نماید که موجبات رضایتمندی مردم حاصل شود.

در ادامه جلسه نیز مهندس چوپانی معاون اجرایی دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور گفت:  5 کارگروه در کشور فعالیت های خود را مکتوب می نمایند و از طریق این کارگروه ها مسایل و مشکلات و پیشنهادات جمع آوری و به دفتر مرکزی سازمان جهت رفع مسایل ارسال می شود.

مهندس چوپانی گفت: در بحث پدافند غیرعامل هوشیاری بیشتری می طلبد و باید با ایجاد رابطین حراست در شهرستان ها تهدیدات پدافند غیرعامل را شناسایی و برطرف نمود.

وی گفت: فعالیت ها باید هدفمند و جهت دار باشد و کارهایی که موجب نارضایتی مردم می شود اجتناب کرد.

 
 
نظر شما
ادامه