کد خبر: ۴۰۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ جزو هفت کشور برتر تولید کننده دنیاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حسن رکنی» در آیین افتتاح همزمان کارخانه خوراک دام و طیور و پرورش مرغ اجداد در آذربایجان غربی اظهار کرد: امکان افزایش و توسعه صادرات مرغ، تخم مرغ و سایر فرآورده‌های لبنی با توجه به زیرساخت های موجود، فراهم است و آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو در زنجیره تولید طیور در کشور است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در زمینه‌های مختلف خصوصا محصولات کشاورزی انجام شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در دهه فجر امسال ۳۵۰۰ پروژه در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی در سطح کشور به بهره برداری می رسد که تعداد ۳۲۰ پروژه از مجموع این پروژه ها مربوط به طرح‌های تولیدات دام و طیور است که افتتاح این پروژه ها نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور به دنبال خواهد داشت.

رکنی افزود: در دولت تدبیر و امید، میزان تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۱۱۸ تن رسیده است که در این راستا با رشد ۲۱ میلیون تن روبرو بوده‌ایم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به بازار منطقه و تقاضای کشورهای همسایه برای گوشت مرغ، هدف ما توسعه  تولید این محصول در قالب زنجیره تولید است.

وی گفت: شاخص های کشورهای متقاضی برای سفارش گوشت مرغ به ویژه به لحاظ بسته بندی و سایز، تولیدکنندگان ما را به سمت تولید در قالب زنجیره سوق می دهد.

وی تصریح کرد: در دنیا ۸۵ درصد تولیدکنندگان گوشت مرغ در فرآیند زنجیره تولید فعالیت می کنند و این عدد در ایران ۱۵ درصد است که باید گسترش یابد و این در حالی است که این میزان تولید در داخل زنجیره ها در سال ۱۳۹۲ کمتر از پنج درصد بود.

رکنی گفت: در دو - سه دهه گذشته جزو واردکنندگان لبنیات و فرآورده های ان از کشورهای خارجی بودیم و این در حالی است که امسال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن لبنیات در سطح کشور تولید شد که ۸۰۴ هزار تن از این میزان تولید نیز به کشورهای همسایه صادر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
یادمه تو جلسات جهاد بر طبق آمار واکسیناسیون میگفتیم آمار دام سبک ما ۱۵۰ هزار راس هست تو جدول پیش بینی جهاد رو که میدیدیم نوشته شده بود ۴۵۰ هزار راس.حدث میزنم تا ۱۰ سال آینده رو یهو جمع زده بودند اینهم یک نوع اینده نگری بود ولی من عقلم نمی رسید
نظر شما
ادامه