کد خبر: ۴۰۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
انجمن متخصصان جراحی دامپزشکی (SPVS) اعلام کرد:
طی چند سال اخیر، این برای نخستین بار است که زنان دامپزشک نسبت به همکاران مرد خود از درآمد بیشتری برخوردار بودند ...
 

حکیم مهر: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط انجمن متخصصان جراحی دامپزشکی (SPVS) در رابطه با میزان حقوق دریافتی دامپزشکان در سال 2017، برای نخستین بار زنان دامپزشک نسبت به همکاران مرد خود از درآمد بیشتری برخوردار بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، نتایج آماری دوسالانه نشان داد که میانگین ساعتی نرخ حقوق زنان دامپزشک 21.02 پوند بوده که در مقایسه با میزان 20.93 پوند حقوق مردان، اندکی بیشتر است.

لازم به ذکر است که این چنین روندی تاکنون مشاهده نشده و آمار قبلی حاکی از آن بود که مردان میانگین حقوق ساعتی 35.27 پوند دریافت می‌نمودند، درحالیکه این میزان حقوق در زنان معادل 28.22 پوند بوده است.
 

البته لازم به ذکر است که تحقیقات نشان داد که جراح دامپزشک با دستمزد متوسط ساعتی 27.96 پوند، در مقایسه با زنان جراح دامپزشک که 22.79 پوند حقوق دریافت می‌کردند، از حقوق بیشتری برخوردارند. 

البته بایستی خاطر نشان کرد که میانگین مدت زمان کاری در مردان 15.5 سال و در زنان 6.1 سال برآورد شده است. SPVS معتقد است این تفاوت میزان حقوق نیز مربوط به تفاوت میان این ساعات کاری می‌باشد.

آمار منتشر شده بر اساس نظرسنجی 700 نفر دامپزشک و 630 نفر پرستار دامپزشک صورت پذیرفته است. این میزان حقوق بر اساس مزایای مختلف موجود، شامل حق مسکن، هزینه رفت و آمد و غیره محاسبه شده است.

«گودرن راوتز»رییس انجمن دامپزشکان انگلستان، می‌گوید: همیشه پرداختی مردان بیش از زنان دامپزشک بود، اما جالب است که در آمار اخیر اینگونه نیست.

وی افزود: این موضوع کمی ناامیدکننده است که تفاوت جنسیتی در پرداختی حقوق دامپزشکان مشاهده می‌شود. بایستی با ارزیابی صحیح علت این موضوع را دریافت. افراد تمایل دارند همانند مشاغل دیگر از جهت پرداختی میان زن و مرد تساوی برقرار باشد و مطمئنا این مسئله منصفانه خواهد بود. صادقانه و رک باید بگوییم این مسئله کمی ناامیدکننده خواهد بود.

منبع: Vet Times

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک ایرانی
|
Oman
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خب توایران ما هم همین قدر میگیرن !
نظر شما
ادامه