کد خبر: ۴۰۲۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی:
«دکتر احمد شریعتی» افزود: با توجه به حجم بالای اعتبارات و منابع لازم جهت تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی دامپزشکی، لزوم حمایت از فعالان این بخش دوچندان به نظر می‌رسد ...



حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه بیمارستان تخصصی
دامپزشکی آریا در گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: نقش و جایگاه فعالیت و خدمات بهداشتی دامپزشکی در ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه بر هیچ کس پوشیده و پنهان نمی‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» به رشد فزاینده واحدها و مراکز درمانی دامپزشکی نسبت به دوران قبل از انقلاب اشاره نمود و ابراز داشت: در دوران قبل از انقلاب در حوزه دامپزشکی فعالیت‌ها فقط در مراکز دولتی و به شکل کاملأ محدود ارائه می‌شد ولی امروزه شاهد تاسیس و فعالیت تعداد زیادی بیمارستان، آزمایشگاه، داروخانه و مراکز درمانگاهی خصوصی می‌باشیم.

وی همچنین به افزایش میزان تمایل شهروندان در نگهداری حیوانات خانگی نسبت به دوران گذشته اشاره نمود و افزود: دامپزشکی استان نیز همپای با این افزایش سطوح درخواست‌های اجتماعی در راستای تامین بهداشت و ارتقای آن خدمات و فعالیت‌های خود را در حوزه کنترل و پیشگیری از رخداد و شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین امنیت غذایی شهروندان افزایش داده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه حمایت سیستم‌های دولتی و بانکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دامپزشکی را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به حجم بالای اعتبارات و منابع لازم جهت تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی دامپزشکی لزوم حمایت و ارائه تسهیلات کم بهره به فعالان این بخش که همان فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپزشکی می‌باشند دو چندان به نظر می‌رسد و می‌بایست دستگاه‌های حاکمیتی در استان و شهرستان نسبت به این امر مساعدت بیشتری داشته باشند.

دکتر شریعتی همچنین به نرخ پایین تعرفه‌های خدماتی بهداشتی دامپزشکی اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه تعرفه‌های خدمات در بخش های مختلف دامپزشکی مربوط به مصوبات چند سال اخیر هیئت محترم وزیران و مجلس شورای اسلامی می‌باشد پیگیر آن هستیم که با همکاری سازمان نظام دامپزشکی کشور و از طریق برگزاری جلسات متعدد اطلاع رسانی و مکاتبات گسترده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و وزارت متبوع افزایش تعرفه‌های دامپزشکی را به مرحله اجرا درآوریم.

این مقام مسئول تخصیص بخش کوچکی از اعتبارات سلامت استان را به دامپزشکی با توجه به وجود بیش از ۸۰۰ عامل بیماریزای مشترک بین انسان و دام خواستار شد.

لازم به یادآوری است بیمارستان آریا در زمینی به مساحت ۵۵۰ و با زیربنای ۱۲۰۰متر مربع در ابتدای بلوار سجاد شهرستان مشهد تاسیس و راه اندازی شده است. این بیمارستان دارای بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی، عفونی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، معاینات عمومی و تخصصی، آموزش و ..... بوده و برای ۳۰ نفر از فارغ التحصیلان و شهروندان ایجاد اشتغالزایی نموده است.

 














 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
1
0
واقعا بیمارستان تخصصی هست؟ اگر هست کاش اعلام میکردن چند تا دکتر متخصص و از چه تخصص هایی پروانه ی اشتغال بزای اونجارو گرفتن
سوشیانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
دامپزشکان حیطه دام کوچک ایران خیلی بسوادند و واقعا متاسفم,مشهدم که دیگه نپرسین!!!!
نظر شما
ادامه