کد خبر: ۴۰۲۳۲



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار داشت: برای فردی که مبادرت به حمل 4 نفر شتر بدون مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی کرده بود به علت تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. فردی که به صورت غیر مجاز مبادرت به حمل چهار نفر شتر در شهرستان نهبندان نموده بود به یک سال حبس محکوم شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، وی افزود: براساس ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور، اشخاصی که در مواقع بروز بیماری‌های واگیر دامی و اعلام لزوم رعایت مقررات قرنطینه، ‌برخلاف دستور سازمان دامپزشکی اقدامی نمایند که موجبات سرایت بیماری را از محلی به محل دیگر فراهم ‌کنند به تقاضای سازمان دامپزشکی مورد تعقیب قانونی ‌قرار گرفته و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی یا به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیداتی مانند بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شبکه دامپزشکی نهبندان بر تمام محموله‌های دام و فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های دقیق بهداشتی اعمال می نماید.

وی از دادستان و نیروی انتظامی در زمینه همکاری با شبکه دامپزشکی به منظور تأمین امنیت غذایی و سلامت مردم قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: بی‌شک شبکه دامپزشکی بدون همکاری دستگاه‌های مرتبط به تنهایی نمی‌تواند در کنترل حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی وظایف سازمانی خود را با موفقیت به سرانجام رساند.

این مقام مسؤول در پایان از دلالان دام خواست در زمینه جابجایی و حمل ونقل دام زنده با شبکه های دامپزشکی هماهنگی به عمل آورند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام زنده اقدامات لازم انجام ‌پذیرد.


نظر شما
ادامه