کد خبر: ۴۰۲۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در واکنش به انتشار خبری در خبرگزاری برنا با عنوان «کشتار بین جاده ای دام، تهدید سلامت و امنیت غذایی مردم» در تاریخ 96/11/19 جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

سرپرست محترم خبرگزاری برنا

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و احترام

پیرو درج خبر با عنوان «کشتار بین جاده ای دام، تهدید سلامت و امنیت غذایی مردم» با کد خبر 674729 مورخ 19/11/96 در آن پایگاه خبری، خواهشمند است جوابیه ذیل بر اساس قوانین و مقررات رسانه ای درج گردد .

موضوع کشتار و عرضه غیر مجاز بین جاده ای دام همواره یکی از دغدغه های بهداشتی این اداره کل بوده و علیرغم تلاش ها و پیگیریهای مستمر این اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، سبک زندگی، باورهای موجود و اقبال عمومی در برخی مناطق، نحوه همکاری های بین بخشی، بالا بودن تعرفه کشتار دام در بعضی از کشتارگاههای دام و ... در سطح استان، مقابله با این معضل را با دشواری و سختی همراه نموده است .

بر اساس شرح وظایف محوله قانونی به سازمان دامپزشکی در رابطه با این مقوله، اداره دامپزشکی به تنهایی متولی نبوده و سایر ارگانها از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور و فرمانداری ها دارای نقش محوری بوده و دامپزشکی بعنوان دستگاه نظارتی وظیفه شناسایی، هشدار و معرفی افراد به مراجع قضایی را عهده دار می باشد که در این راستا بطور مستمر و جدی ورود نموده است .

نظر به حساسیت و اهمیت موضوع و نقش آن در سلامت و بهداشت عمومی جامعه اقدامات بسیار گسترده ای توسط این اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستانهای درگیر از جمله طرح موضوع در شورای سلامت استان و شهرستانها و حتی شورای تامین برخی شهرستانها، مکاتبات متعدد با ارگانهای ذیربط از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت همکاری و هماهنگی بین بخشی، انجام بازدیدهای مستمر میدانی بصورت مشترک با ارگانهای ذیربط جهت شناسایی ناقضین بهداشتی عرضه و کشتار دام، انجام چندین طرح ویژه جمع آوری در جاده های مواصلاتی شوشتر و مسجدسلیمان، ارجاع پرونده های متعدد متخلفان بهداشتی در رابطه با کشتار غیر مجاز دام به مقام محترم قضایی صورت گرفته است که جا دارد از مراجع محترم قضایی در این خصوص تقدیر و تشکر نمود.

 (مستندات تمام اقدامات موجود و قابل ارائه است) لیکن پر واضح است برای رسیدن به نقطه مطلوب همکاری تمام ارگانهای مسئول در زمینه بهداشتی، راهداری، انتظامی و فرهنگی را می طلبد .

 با توجه به موارد پیشگفت انتظار می رود آن خبرگزاری محترم قبل از طرح عجولانه موضوع و اتهام زنی به اداره کل دامپزشکی مبنی بر عدم وجود اراده برای حل موضوع ، غفلت و ناتوانی و ضعف اداره و ... با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی ، ابتدا به مطالعه و بررسی موضوع و اخذ توضیحات از اداره کل دامپزشکی می پرداخت  و سپس نسبت به  درج خبر در پایگاه خبری می نمود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر م. عامری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
با سلام
بنده خود نیز چند سال رئیس یکی از ادارات شهرستان استان خوزستان بودم و به عنوان کارشناس نیز میگوییم که حقیقتا در حوزه نظارتی،مکاتبه و بازدید و رصد موضوعات بهداشتی این اداره کل و شهرستان های تابعه تا به حال پرونده های زیادی را به دادستانی و شهرداری ارجاع داده اند و ریز به ریز تخلفات بهداشتی را رصد و گزارش کرده اند و هر اداره ای تو خوزستان کلی پرونده و ارشیو در دست اقدام دارد ولیکن برخورد قضایی چیزی نیست که اداره تصمیم گیرنده باشد و قاضی با درایت و علم خود تصمیم میگیرد تمام جوانب رو در نظر میگیرد .در این مقوله آموزش و تبلیغات موارد بهداشتی موثر تر جلوه میکند و نیاز است تمام دستگاهها پای کار باشن
ولی خبرگزاری ها آیا نقش آموزشی و ترویجی تا حالا داشته اند و خواسته اند از کارشناس دامپزشکی در رابطه با مخاطرات بهداشتی مطلبی چاپ کنند !!!!!!
روح اله قنواتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
با سلام و احترام
متاسفانه در خصوص گزارش این خانم خبرنگار محترم جانب انصاف رعایت نشده و بدون اطلاع و تحقیق لازم و کافی دست به انتشار زدن . ضمنا از یه خبرگزاری معتبر بعیده که یک گزارش رو یک سویه نشر کنه . بنده از نزدیک و در عمل شاهد تلاش تک تک همکاران در دامپزشکی خوزستان از مدیریت کل گرفته تا پرسنل همگی غم سلامت و امنیت غذایی شهروندان رو دارن و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نبودن . مستندات در این خصوص موجوده و در صورت صلاحدید اداره کل دامپزشکی استان منتشر میکنن . جلوگیری از کشتار بین جاده ای صرفا بوسیله دامپزشکی امری محال و غیر ممکنه . بهتره این خانم خبرنگار محترم گزارشی از نقش سایر ارگانها و اقدامات انجام شده تهیه و منتشر کنن تا مردم فهیم قضاوت کنن . با تشکر
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
0
جناب آقای دکتر عامری و جناب آقای دکتر صلواتی چرا در پی گیری همکاران دامپزشکی خوزستان شکی نیست. مراد از درج این مطب و دیگر معضلات بهداشتی و دامپزشکی در خوزستان عدم مدیریت صحیح در سطح استان بوده که با مدیریت ضعیف و غیر منطقی و محافظ کارانه باعث شده تلاش های ادارات شهرستان ناچیز دیده شود. ........................... با تشکر از سایت وزین حکیم نهر
روح اله قنواتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
با سلام و احترام
دوست عزیز مطلع ! نقد منصفانه و البته همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد قطعا موجب پیشرفت امور خواهد بود . حضرتعالی می تونید موارد ضعف در مدیریت رو به اطلاع مدیریت برسونید . حتما پاسخگو خواهند بود . اما پیگیری و زحمات شبانه روزی همکاران شهرستانها زیر نظر همین مدیریت داره انجام میشه و باز هم تاکید میکنم همگی غم بهداشت و سلامت مردم عزیز رو دارند . در خصوص مطلب درج شده آن خانم خبرنگار ! محترم ، از نظر بنده کاملا غیر منصفانه ، غیر کارشناسی ، یک سویه و صد البته به قصد تخریب و نه اصلاح امور نوشته و منتشر شده . بهتر این بود که موارد اول از طریق اداره کل دامپزشکی استان استعلام و پرسیده بشه . در پایان ، هیچ فردی و در هر جایگاهی مصون از نقد و خالی از اشکال نیست . با تشکر از شما و حکیم مهر
نظر شما
ادامه