کد خبر: ۴۰۲۴۲
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
حکیم مهر گزارش می‌کند:
تقدیر این گونه رقم خورد که جوان ۲۸ ساله زنجانی، یک سال بعد از اشتغال به کار به‌عنوان نیروی طرحی در روستاهای استان زنجان، درگیر بیماری تب مالت شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: تقدیر این گونه رقم خورد که جوان ۲۸ ساله زنجانی که علاقه‌مند به خدمت در عرصه دامپزشکی است، یک سال بعد از اشتغال به کار به‌عنوان نیروی طرحی در روستاهای استان زنجان، درگیر بیماری تب مالت شود. «حمید نصیریه» که توان ادامه کار در شغل قدیم خود، یعنی گچ‌کاری را از دست داده است، نگران از فرا رسیدن موعد اتمام طرح خود، تلاش زیادی کرده بود تا درخواست خود مبنی بر ادامه کار را به گوش مسئولان سازمان و اداره کل برساند. در این اثنا یک حرکت خداپسندانه از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور، حمید جوان را غرق در امید و خوشحالی می‌کند. خودش می‌گوید: «تلفن همراه من زنگ خورد و دیدم که رئیس سازمان دامپزشکی کشور پشت خط است. باورم نمی‌شد که برای رئیس سازمان این قدر مهم باشد که شخصاً جویای حال پرسنل خود باشند.»

حکیم مهر: در کدام منطقه مشغول به کار هستید؟

بنده بومی یکی از روستاهای محروم تابع استان زنجان هستم. نیروهای کمی در آنجا داریم و مجبور هستیم که با همین وضع تمام منطقه را که شامل ۶۵ روستاست پوشش دهیم. بنده از حمایت‌های مدیر کل دامپزشکی استان تشکر می‌کنم اما بالاخره نیرو کم است. نیروهایی که به اینجا می‌آیند، ماندگار نیستند، اما من بومی این منطقه هستم و خودم هم دامداری دارم، لذا علاقه زیادی به کار داشتم. مدرک کاردانی دامپزشکی من هم مزید بر علت شده که بیشتر کار کنم. در ۶۵ روستا همه من را می‌شناسند و حدود ۳ سال است که در خدمت دامداران هستم.

حکیم مهر: فعالیت شما دقیقاً چیست؟

به صورت تکنیسین واکسن تزریق می‌کنم، نمونه خون می‌گیرم، به مغازه‌ها سر می‌زنم و کار بازرسی انجام می‌دهم. بر کار رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، جگرکی‌ها و مراکز فروش مرغ نظارت می‌کنم و چون نیرو کم است، همه این کارها را به تنهایی انجام می‌دهم. البته شهرستان پیگیر امور است.

حکیم مهر: چقدر کار می‌کنید؟

روزی ۳ هزار راس آمار می‌دادم. گاهی هم ۱۵۰۰ راس که این حداقل بود. من با دو دست کار می‌کردم و در هر دستم یک سرنگ می‌گرفتم. البته با این اوضاع کاری و تراکم زیاد دام کمی سخت بود. در سال ۹۴ که من درگیر بیماری شدم، رئیس ما دکتر کرمی بودند. الان دکتر حاج کاظمی آمدند که توجه زیادی می‌کنند و وقت بیشتری می‌گذارند.

حکیم مهر: برای چه چیزی وقت بیشتری می‌گذارند؟

برای مشکلات نیروها؛ البته دکتر کرمی هم این چنین بودند اما دکتر حاج کاظمی را من از ابتدا می‌شناختم. ایشان استاد من بود و من قبلا دیده بودم که وقتی به روستاها می‌رفتند، به چه شکل کار می‌کردند.

حکیم مهر: به بیماری بازگردیم؛ چه زمانی به تب مالت مبتلا شدید؟

اواخر سال ۹۴ بود و من تقریباً یک سال بود که مشغول به کار شده بودم. دیدم اوضاع جسمی من روز به روز بدتر می‌شود.

حکیم مهر: چه علائمی داشتید؟

خونریزی از بینی، درد کمر و مفاصل داشتم و کم اشتها شده بودم. به دکتر مراجعه کردم. ایشان نتیجه آزمایش را که دید گفت باید به استان بروی تا دقیق‌تر بگویم، اما احتمالا بروسلوز است. به زنجان پیش دکتر بهرام حاج کریم رفتم. آزمایش ایشان هم نشان داد که بروسلوز حاد است. خودم هر از چندگاهی خدمت ایشان می‌روم تا ببینم بیماری در چه وضعیتی است که متاسفانه گاهی وقت‌ها بیشتر می‌شود و گاهی هم به شکل کاذب می‌ماند.

حکیم مهر: زمانی که متوجه بیماری خود شدید، چه کردید؟

با اطلاعاتی که دادند، نیازمند داروی استرپتومایسین یک میلی‌گرم شدم که متاسفانه در هیچ نقطه‌ای از ایران آن را پیدا نکردم. همه کشور را جست‌وجو کردم و در نهایت با قرص درمان شدم.

حکیم مهر: وقتی متوجه بیماری شدید، به کار خود ادامه دادید؟ یا به شما استراحت دادند؟

حدود ۱۴ روز به من مرخصی دادند. وقتی دیدم حالم بهتر شده است، دوباره به تنهایی شروع به کار کردم و اواخر سال ۹۵ بود که یک نیروی دیگر اضافه شد.

حکیم مهر: وقتی نیروی جدید آمدند، شما دوباره استراحت کردید؟

خیر؛ به کار خودم ادامه دادم و همین الان هم در حال کار هستم. نیروی جدید ارتباطی به بیماری من نداشت.

حکیم مهر: وضعیت بیماری شما الان به چه شکل است و برای گذران معیشت چه می‌کنید؟

همیشه بیمار نیستم. من قبلا شاگرد گچ‌کار بودم. کار گچ‌کاری سنگین بود. الان که طرحم در حال اتمام است، گفتم به تدریج فعالیت خود را در گچ‌کاری ادامه دهم، اما دیدم توان بدنی برای ادامه آن کار ندارم. در کار خودمان البته هیچ تغییری برای من ایجاد نشده است و وقتی به آن مشغول می‌شوم، با علاقه‌ای که دارم از قبل هم بهتر کار می‌کنم.

حکیم مهر: هیچ درخواستی از اداره کل یا سازمان نکردید؟

یک نامه به مدیر کل استان نوشتم و شرایط کار را توضیح دادم. گفتم که نامزد کرده‌ام و ۳ خواهر دارم و باید کمکخرج آنها باشم. چون پدر و مادر من پیر هستند. از آنها خواستم کاری برای من بکنند که بتوانم معیشت خود را ادامه دهم. ایشان در یک نامه جوابی به من دادند که متن کامل آن به این شکل است: «عطف درخواست جنابعالی مبنی بر انعقاد قرارداد کار مشخص با شما پس از اتمام طرح، به اطلاع می‌رساند هر نوع به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی منوط به اخذ مجوز استخدام می‌باشد و جذب و تامین نیروهای قرارداد کار معین در سطح ملی توسط سازمان متبوع از مراجع ذی‌صلاح در حال پیگری است که در صورت صدور مجوز متقاضیان و احراز شرایط مربوطه و طی روال اداری جذب دستگاه می‌گردد.» من هم تشکر کردم و گفتم من تلاش خود را کردم و شما هم تلاش کردید.

حکیم مهر: از سازمان چطور؟

چند روز پیش یک درخواست ملاقات با رئیس سازمان دادم. چون پیش از آن هم یک بار به تهران آمده بودم و حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه کردم اما متاسفانه نتوانستم سازمان را پیدا کنم.

حکیم مهر: یعنی ساختمان سازمان را پیدا نکردید؟

بله. دیر رسیده بودم و تا بخواهم در تهران بزرگ سه راه یوسف آباد را پیدا کنم، وقت را از دست دادم. من بچه روستا هستم و پیدا کردن نشانی در تهران برای من سخت بود.

حکیم مهر: در حال حاضر درخواست شما چیست؟

چون نیروی طرحی هستم، ماه دیگر قرارداد من تمام می‌شود. با مشکلاتی که دارم، نمی‌توانم از اداره بروم. زندگی برای من خیلی سخت می‌شود. همین الان هم قسط‌های وام ازدواج من عقب مانده است.

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی چطور متوجه بیماری شما شدند که با شما تماس گرفتند؟

من علاقه زیادی به مطالب یک گروه تلگرامی به نام «پرسنل سازمان دامپزشکی» داشتم. در این گروه مشکل خود را طرح کردم و خواستم اگر کسی توانایی کمک به من را دارد، پیش‌قدم شود. هر یک از دوستان نظری دادند و برای من ابراز ناراحتی کردند. در گروه هم عنوان کردم که من ۳ سال کار کردم و سالم به اینجا آمدم و بیمار شدم و به نوعی حکم جانباز را دارم. چون ما همیشه در حال مبارزه با بیماری‌ها هستیم و به خاطر مردم این کار را می‌کنیم.

بعد دیدم تماسی از تهران دارم و گفتند رئیس سازمان می‌خواهد با شما صحبت کند. من اول شک کردم و گفتم چطور ممکن است برای رئیس سازمان این اندازه مهم باشد که تماس بگیرد و حال پرسنل خود را بپرسد؟! اما واقعیت داشت و من خیلی خوشحال شدم.

حکیم مهر: رئیس سازمان چه گفتند؟

فرمودند شما وقت ملاقات گرفته بودید؟ من هم جواب مثبت دادم و به مشکلاتم اشاره کردم. گفتم تنها چیزی که می‌خواهم این است که یک قرارداد کار مشخص داشته باشم که بتوانم از پس مشکلات برآیم. البته ایشان هم جواب قطعی ندادند، اما همین که با من تماس گرفتند، باعث دلگرمی من شدند.

حکیم مهر: چه روزی با شما تماس گرفتند؟

پنج شنبه هفته گذشته.

حکیم مهر: درخواست شما از رئیس سازمان دقیقاً چیست؟

ایشان از من خواستند که یک نامه بنویسم و من هم نوشتم. ایشان گفتند یا به سازمان نامه بنویسید و از طریق پست بفرستید که ما پیگیری کنیم یا به اداره کل بنویسید که شرایط را بسنجیم.

حکیم مهر: نامه را نوشتید؟

بله. آماده است و به زودی ارسال می‌کنم.

حکیم مهر: امیدواریم که هر چه سریع‌تر به نتیجه برسید.

واقعا ممنونم. از حکیم مهر تشکر ویژه می‌کنم. تماس شما باعث خوشحالی من شد. حکیم مهر همیشه زحمات زیادی می‌کشد و حمایت‌های زیادی از جامعه دامپزشکی کرده است. از شما و گروه شما تشکر می‌کنم و می‌خواهم این را بدانید که من همیشه از سایت شما استفاده می‌کنم.

 
 
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
یه جوان بیچاره دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
ریاست محترم سازمان دامپزشکی ، حکیم‌مهر عزیز ، بنده از ازمون استخدامی سال ۹۵ قبول شدم و پس از اتمام تمام‌مراحل گزینش ، بعد از گذشت دو سال ، اداره مذکور هر روز میگن که سازمان برنامه و‌بودجه ردیف اعتباری برای شما گشایش نکرده ، لطفا تکلیف استخدامی های ۹۵ که هنوز با اتمام ۹۶ سر کار نرفتن رسیدگی بفرمایید
افشین رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
عرض سلام و خسته نباشید خدمت گروه حکیم مهر
دقیقا مشکل من هم با آقای حمید نصیریه که به تب مالت مبتلا شده هست من هم از استان کردستان پیگیر شدم اما متاسفانه کسی جواب گو نبود الان نزدیک به سه ساله به تب مالت مبتلا شدم در حال حاضر هم دارو مصرف می کنم متاسفانه بدنم نسبت به بیماری مقاومت نشان داده و هیچ گونه خسارت یا بیمه ای هم بهم تعلق نگرفته میگن با بیمه قرارداد نداریم .من سالم به دامپزشکی رفتم اما الان با مریضی دست و پنجه نرم می کنم . ازتون خواهش میکنم مثلا یه برادر کوچک خودتون صدای این بنده حقیر رو به گوش مسئولین برسانید الخصوص جناب آقای دکتر رفیعی پور

کردستان. شهرستان دیواندره. 09187809978
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
امید است این رفتارهای خداپسندانه به مدیران پایین دستی سرایت کند.متاسفانه رفتارهای غیر قانونی و دیکتاتورمنشی غوغا می کند.ایکاش جناب دکتر رفیعی پور آدرس ایمیلی را اعلام فرمایند تا دامپزشکان راحت تر با ایشان ارتباط برقرار کنند و‌مشکلاتشان را بیان‌کنند.البته بخشی از رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی بدین علت است که ارگانهای نظارتی و بازرسی واقعا پیگیر مسایل نیستند.خدا نکند بعضی از مدیران و روسای شهرستانها متوجه شوند که یک دامپزشک بجز خدا کسی را در سیستم ندارد آنوقت نابودش می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
ایکاش نظرات همکاران استان ......... رو هم منتشر میکردین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
امیدواریم که انشاا... جواب بدهد ..................، بهترین کار این است که حکیم مهر محترم در فواصل منظم از ایشان خبر بگیرند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
0
یکی از مهمترین نقاط مثبت آقای دکتر رفیعی پور، همین موضوعات مردم داری ایشان است. امیدوارم موفق باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
0
قابل توجه مدیران اسبق.
باید یاد بگیرند مدیریت برای خدمت به میهن است نه ............................!!!
این مملکت به مدیرانی لایق و با شخصیت و مهربان و با اصالت مثل دکتر رفیعی پور نیاز دارد.انشاله موفق باشند
ناصر - ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
در مورد طرح خدمت دوستان عرض کنم که با سفارش این و آن همکاران به عنوان نیروی طرح جذب می شوند
بعد از جذب ماتم نامه شروع می شود !!!!!
خوب دوست عزیز ما همکاری داشتم در سربازی در پادگان پایش شکست - تصادف کرد - در مسیر بین پادگان و شهرش جان باخت
حالا تکلیف آنها چیست ؟
و این ماجرای طرح خدمت و امریه سربازی موجب اختلاف بین همکاران شده است !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ماتم نامه وضعیت همکاران طرحی نیست بلکه این نوع تفکر است که در مدیریت ها هم نگرششان بر قانون مقدم است ولی جای خوبش اینجاست که با پیگیری درمانی میتوان از آن خلاص شد
ناشناس - تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
خدا را شکر در بین پرسنل دامپزشکی یک کاردان آنهم در روستای زنجان مشکل داشت که به همت شخصی جناب آقای دکتر رفیعی پور حل گردید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
این نشون میده که دامپزشکی محدود به تهران نیست و سایر استانها هم حق دارند
خازنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
0
جای بسی افتخار است که ریاست محترم سازمان اینگونه به پرسنل دامپزشکی اهمیت میدهند
بلاخره انتخاب مدیر دستگاه های اجرایی از بین افرادی که آنها نیز با رنج و سختی به بالاترین جایگاه خدمتی رسیده اند .اینگونه بازتاب های قطعا خواهد داشت............درپناه حق باشید جناب آقای دکتر رفیعی پور
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
سلام به دوستان دامپزشک
گروه پرسنل دامپزشکی تلگرام چطور میتونیم عضوش بشیم؟
با تشکر
سعید_ البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
.................
آقای دکتر اگر می خواهید کاری کنید برای جمع کاری کنید. کار وزیر بهداشت برای پزشکان خانواده. (خیر دنیا و آخرت).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
قبلا عرض کنم منظورم از این بحث این همکار عزیزمان نیست.
آلودگی از طریق واکسیناسیون با توجه به سویه استفاده شده در واکسن اندک است و تب مالت بیشتر دکتران دامپزشک را که تشخیص زایمان می دهند و یا در معاینه با ترشحات دام در تماس هستند، محتمل است. اما یک احتمال دیگر آلوده شدن همکاران ما این است که از لبنیات دامدار ی که ممکن است شرایط بهداشتی تولید را طی نکرده باشد برای صرف صبحانه استفاده کرده باشند. البته شاید خود دامدار هم آگاه نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
واقعا این اندازه باریک بینی جای تشویق داره هیچ کدوم از ماها این مطلب رو نمیدونستیم و الان روشن شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
این همکار محترم ما چرا واکسن ها رو دکوری چیده روی میز؟
ایشون اطلاعی از شوک واکسن ندارند؟
کارشون توام با بی احتیاطی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
او واکسن ها تاریخ مصرفشون گذشته و برای تزئین استفاده شده
احمد.خراسان رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
با سلام
و عرض خسته نباشید خدمت همه همکاران و دوستان دامپزشک و ... خودم که همیشه در حال کمک کردن به دامداران و روستائیان عزیز هستن..خدا قوت
آقای دکتر رفیعی پور انسان بزرگوار و محترمی هستن که همیشه در حال فعالیت و خدمت رسانی در دامپزشکی هستن .. بنده از نزدیک شاهد این زحمات بودم و از صمیم قلبم خدمت ایشون عرض میکنم خسته نباشید وشما لیاقت رسیدن به این جایگاه رو همیشه داشته اید.
آقای دکتر من از سال اواخر سال 86در دامپزشکی یکی از شهرستان های خ رضوی شروع به کار کردم که در قسمت های مختلف اين شبکه بوده از فعالیت در بخش محروم ،بازرسی کشتارگاه،مسؤل فنی آز_خوراک دام. و حتی قبل سال 86بنده سرباز امریه بودم در دامپزشکی شهرستان بردسکن. چند ماهی بخش خصوصی . وکشتارگاه کاشمر در سال 95-96 .الان متاسفانه از مرداد ماه 96 بیکار میباشم و با توجه به سن بنده که متولد 1363ميباشم واقعا برای فعالیت در کاری با مشکل روبرو هستم... ده سال فعالیت در دامپزشکی برام ارزشمند و لذت بخش بوده و خوشحالم که با انسان های شريفي مثل شما همکار بوده ام .. و امیدوارم که به مشکل بنده رسیدگی کنید امیدوارم.... با تشکر.. احمد_خ رضوي
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
شرایط ایشون که توی عکس نشون داده شده اون هم توی یه پست دامپزشکی در روستا خیلی بهتر از شرایط شبکه دامپزشکی ما هست. در عجبم چرا به اینجا رسیدگی نمیشه ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
باسلام خدمت همه دوستان.
اینکه گفتند واکسنهارا چرا دکور چیده این درست نیست باید عرض کنم خدمتتان که اگر به درستی دقت فرماییددر زیر واکسنها آیس پک گذاشته شده است واین میزان حساسیت به کار یک تکنسین رانشان میدهد واقعا احسنت به اون دوستمان که شرایط حفظ زنجیره سرد برایشان انقدرمهم بوده است که حتی برای چند لحظه عکس گرفتن نیز مراحل زنجیر سرد را رعایت نموده است.
تشکر ازتمامی اعضای دامپزشکان کشور.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
این آقا چگونه امریه گرفته اند ؟
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
همکار عزیزی که فرموده بودین بیشترین راه درگیری همکارای دامپزشک از طریق تماس با ترشحات زایمانی است باید خدمتتون عرض کنم که مهمترین راه درگیری نیروهای واکسیناتور از راه تنفسه.با کمی سرچ به این امر پی میبرید.من نیروی واکسیناتور خانمی داشتم که فقط کار طرح های شبکه رو انجام میداد و هیچگونه کار درمانی انجام نمیداد ولی متاسفانه بخاطر عدم استفاده ماسک در حین واکسیناسیون به تب مالت دچار شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
اتفاق بدی است چون در کل سازمان دامپزشکی با این همه ادعا و معاون و مدیر و رئیس فقط یک نفر بوده که کار یک کارمند را اندکی رسیدگی کرده است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
0
سلام و وقت بخیر خدمت ریاست محترم سازمان دامپزشکی
لطفاً فکری هم برای نیروهای طرحی دامپزشکی بکنید که بعد از سه سال و بعد به دست آوردن تجربه کاری 3ساله شون تموم میشه و بیرون که میرن کاری نیست خواهشمندم رسیدگی کنید.با تشکر
نظر شما
ادامه