کد خبر: ۴۰۲۴۷



رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی،اکنون قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین نعمتی» رئیس اتحادیه دامداران ایران از افزایش نرخ تمام شده شیرخام خبر داد و گفت: در روزهای اخیر، نرخ نهاده‌های تولید از قبیل یونجه ۱۰۰ درصد افزایش یافت که این امر به شدت نرخ تمام شده تولید شیرخام را بالا برد.

وی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام با احتساب حداقل سود، هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: اکنون کارخانه‌های لبنی حداکثر هر کیلو شیرخام با نرخ هزار و ۳۴۰ تومان خریداری می‌کنند که این قیمت از نرخ مصوب هزار و ۴۴۰ تومانی سه سال گذشته کمتر است.

نعمتی ادامه داد: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش نرخ خرید شیرخام از سوی کارخانه‌های لبنی به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این امر، صنعت دامداری نابود می‌شود.

رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به آخرین وضعیت نرخ نهاده‌های دامی، بیان کرد: در چند ماه اخیر نرخ هر کیلو ذرت، جو و سویا به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصد و یونجه ۱۰۰ درصد افزایش یافت که این امر حداقل قیمت تمام شده تولید هر کیلو گوشت قرمز و شیر را ۲۰ تا ۳۰ درصد گران کرد.

وی با انتقاد از افزایش همه ساله قیمت محصولات لبنی، بیان کرد: در چند سال اخیر، نرخ محصولات لبنی چندین بار افزایش یافت در حالیکه نرخ شیرخام با وجود آنکه ماده اولیه تولید محصولات لبنی را تشکیل می‌دهد، تنها ۶ تا ۷ درصد گران شد.

نعمتی تصریح کرد: با توجه به آنکه نگاه دولت بیشتر به سمت مصرف‌کننده است، از این رو با نوسان غیر قابل توجه شیرخام با واردات محصول، میزان عرضه را بالا می‌برد تا قیمت‌ها شکسته شوند.



نظر شما
ادامه