کد خبر: ۴۰۲۵۲



همزمان با برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی، دولت این کشور در تلاش است تا با یک سری از اقدامات پیشگیرانه، وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این کشور را کنترل نماید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، درحالیکه تاکنون هیچگونه مشکل خاصی برای شرکت‌کنندگان و تماشاگران این مسابقات گزارش نشده است، سازمان جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی این کشور به کلیه حضار پیشنهاد داده‌اند تا با مراقبت از خود، تلاش نمایند درگیر بیماری‌های تنفسی رایج در فصل زمستان نشوند .

از سوی دیگر، وزارت زراعت، غذا و امور روستایی این کشور نیز با تشدید اقدامات قرنطینه‌ایی خود در تلاش است تا از رخداد هرگونه خطری برای این مسابقات جلوگیری نماید. از جمله این اقدامات میتوان به ممنوعیت ۴۸ ساعته هرگونه نقل و انتقال طیور زنده در مناطق شیوع و افزایش نظارت بر مزارع پرورش اردک در نزدیکی محل برگزاری این بازی‌ها، اشاره نمود .

بر اساس گزارش آژانس‌های خبری، تا پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی ، بیش از 16 شیوع از ویروس در گله‌های طیور کره جنوبی شناسایی شده است و بیش از ۱.۷۸۰.۰۰۰ قطعه انواع پرنده در جهت جلوگیری از گسترش بیماری، معدوم‌سازی شده‌اند.


نظر شما
ادامه