کد خبر: ۴۰۲۸۱
 

رییس بخش کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد (UNISDR)، در روز یکشنبه اذعان داشت که هم‌اکنون جهان بایستی تلاش‌ گسترده‌ای مبنی بر جلوگیری از شیوع  عظیم بیماری‌های عفونی همانند سویه‌های مختلف آنفلوانزا که از حیوانات به انسان سرایت می‌کنند و باعث مرگ میلیون‌ها انسان خواهد شد، را پایه گذاری نماید.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «رابرت گلاسر» رییس بخش کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد گفت: استفاده از فناوری واکسیناسیون و نظارت بر بیماری‌ها در بیشتر نقاط جهان دارای عملکرد ضعیفی می‌باشد زیرا همانطور که مشاهده می‌کنیم، خطرات ناشی از بیماری‌های پاندمیک پیش آمده، بسیار دور از ذهن و ناگوار هستند.

وی افزود: ما شاهد ظهور ویروس‌های جدیدی بوده‌ایم و متاسفانه این ویروس‌ها مرتبا در حال جهش و تغییر می‌باشند، همانند ویروس آنفلوانزای پرندگان، سارس و .....متاسفانه عموما مردم از آنها آگاهی ندارند. اما زمانیکه این بیماری‌ها شیوع پیدا می‌کنند، بسیار فاجعه بار و به شدت ویرانگر خواهند بود؛ در این زمینه کارها و فعالیت‌های بسیاری را بایستی به انجام رساند.

 

سویه‌های مختلف آنفلوانزای پرندگان در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا در سال گذشته منجر به کشتار عظیم طیور در مقیاسی بزرگ در برخی از کشورها و حتی تلفات انسانی در چین گردید.

کارشناسان معتقدند که تعداد سویه‌های ویروسی در گردش و ایجادکننده عفونت، به طور بی‌سابقه‌ای گسترش پیدا کرده است.

بزرگترین ترس کارشناسان و متخصصین از این بابت است که، سویه های کشنده آنفلوانزای پرندگان جهش یابند و سپس به شکل فرم پاندمیک مبدل شده که به راحتی به انسانها سرایت می‌کنند، فاجعه ای که تا به اکنون مشاهده نشده است. در نهایت این وضعیت منجر به مرگ جهانی میلیون‌ها انسان خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه