کد خبر: ۴۰۳۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف سویای فرآوری شده در جوجه‌های گوشتی منجر به کاهش قابل توجه میزان ضریب تبدیل خوراک و بهبود وزن‌گیری طیور خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، محققین موسسه Roslin Nutrition اسکاتلند و AB Agri انگلستان، تحقیقی را جهت ارزیابی تاثیر افزودن میزان 7.5 و یا 15 درصد دانه سویا فرآوری شده در جیره جوجه‌های گوشتی تا 41 روزگی - بر اساس هزینه و قیمت استاندارد دانه سویا - بر بهبود پارامتر‌های عملکردی طیور به انجام رساندند.

ضریب تبدیل و وزن‌گیری بهتر پرنده با مصرف دانه سویای فرآوری شده

رژیم‌های غذایی مورد استفاده در این تحقیق با نسبتی مناسب از سایر آمینواسیدها از جهت انرژی و لیزین قابل هضم، بالانس و فرموله شدند.

تقریبا در تمام طول مدت زمان انجام این تحقیق، ضریب تبدیل خوراک (FCR) و وزن‌گیری پرنده (BWG)، در طیور تغذیه شده با خوراک سویای فرآوری شده به میزان قابل توجهی بهتر از گروه کنترل بوده است و حتی در برخی موارد وضعیت پرنده تغذیه شده با 15 درصد سویا در جیره بهتر از طیوری بود که از جیره حاوی 7.5 درصد سویا مصرف نمودند.

افزودن دانه سویای فرآوری شده تا روز 14 دوره، بر میزان دریافت خوراک جوجه ها تاثیر چندانی نداشته است. البته لازم به ذکر است که میزان دریافت خوراک پس از روز 14، با افزودن این ترکیب در جیره غذایی در مقایسه با رژیم کنترل، به شدت افزایش یافت.

نتایج این تحقیق در ژورنال Applied Poultry Research منتشر شده است.

منبع: Poultry World

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
کاهش ضریب تبدیل میشود بهبود آن و افزایش آن مساوی ست با خراب شدن آن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
آقای حکیم روشن گری کن.و صداقت داشته باش که این همان سویای تراریخته است یا نه واینکه مردم باید بدانند چه چیزی را مصرف میکنند
دکتر ایوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
باسلام
حیکم مهر عزیز متن خبر را اصلاح نمایید"مصرف سویایی فرآوری شده باعث کاهش ضریب تبدیل درجوجه های گوشتی و دام ها می‌شود."
ضریب تبدیل غذایی یعنی اینکه برای تولید یک کیلو گوشت یا شیر چقدر باید به دام یا طیور غذا بدهیم .
این فراوری چندین روش دارد،که یک روش آن فرآوری با امواج IR که این امواج ماکرویو باعث تخریب عناصر ضد تغذیه کنجاله سویا مثل بازدارنده های آنزیم پروتئاز – محدود کننده تریپسین و کیموتریپسین محدود کننده های پروتئینی در منابع گیاهی خصوصا گلومها وجود دارند .
دامپزشکان و مهندسین تغذیه و پرورش دهندگان جهت سفارش و اطلاعات بیشتر با ایمیل اینجانب به آدرسdr.auoby@gmail.com کامنت بگذارند.
با تشکر از حکیم مهر
پاسخ ها
حکیم مهر
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
با سلام و احترام،
ضمن تشکر، حق با شماست.
اصلاح شد.
نظر شما
ادامه