کد خبر: ۴۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



۲۸۰۰۰ قطعه جوجه یکروزه در شهرستان سمنان توقیف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان, «دکتر مهدی حقیان‌فر» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان با اعلام این خبر افزود : یک محموله 28000 قطعه ای جوجه یکروزه با همکاری نیروی انتظامی متوقف که پس از بررسی مستندات و کارشناسی محموله بدلیل فقدان گواهی بهداشتی- قرنطینه ای حمل و عدم احراز سلامت طیور، براساس آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل‌های کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت ضوابط بهداشتی توقیف و سپس نسبت به معدوم‌سازی محموله اقدام گردید .

وی در ادامه گفت: حمل هرگونه طیور بدون رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی و اخذ گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل، موجبات تهدید برعلیه سلامت جامعه، خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی را فراهم می نماید. لذا می‌بایست حمل هرگونه از پرندگان با هماهنگی دامپزشکی، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای و خودروی مناسب و مجاز صورت پذیرد .

وی با اظهار اینکه محموله‌های فاقد گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل علاوه برانتشار بیماری‌های واگیر دار دام و طیور، سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند که برخورد قاطع با اینگونه محموله‌ها در دستور کار مستمر دامپزشکی قرار داشته و برخورد با تخلفات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، فضای امن و مطمئنی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور استان فراهم نموده است .

دکتر حقیان فر در پایان از مرغداران محترم خواست قبل از هرگونه جابجایی طیور نسبت به اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی مبدا اقدام نمایند و با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی حافظ منافع سلامت و بهداشت جامعه می باشد از همشهریان محترم خواست موارد تخلفات بهداشتی دامپزشکی را به اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا با سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش نمایند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
سلام.
عرض تشکر بابت زحماتی که مسئولین محترم دامپزسکی استان سمنان در راستای حفظ منافع مردم میکشند.
نکته‌ای باقی میماند که توجه دوستان را به آن جلب میکنم:
چنانچه دامپزشکی استان تا این حد به فکر سلامت جامعه هستند، با چه استدلال و منطق کارشناسی در جمعه بازار شهرستان شاهرود که یکی از شهرهای استان است، مرغ زنده به فروش میرسد؟
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
سلام
تشکر از همه عزیزان مجموعه حکیم مهر و بزرگواری(آقای محمد رضا) که نظر ارائه دادند
به استحضار می رساند استدلال و منطق کارشناسی حکم می کند مرغ زنده غیر مجاز وبدون هویت بدلیل ملاحظات بهداشتی و امنیت زیستی جمع آوری وبا متخلفین برخورد شود قطعا موضوع بصورت جدی پیگیری و ساماندهی خواهد شد
نظر شما
ادامه