کد خبر: ۴۰۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

ونزوئلا یکی از پیشروهای صنعت طیور در آمریکای لاتین بود، اما این مسئله در سال های اخیر تغییر کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که ونزوئلایی ها گران ترین مرغ ها را سرقت می کنند، بدون اینکه بدانند این مرغ ها تخم گذار هستند و به این ترتیب بر صنعت مرغداری این کشور آمریکای جنوبی تاثیر می گذارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، در نمایشگاه بین المللی تولید و فرآوری ۲۰۱۸ (IPPE )، در مورد ونزوئلا و صنعت طیور آن بسیار شنیده می شد. متاسفانه، خبرها اصلا خوب نبود؛ چگونه تولید مرغ سال به سال کاهش یافته است، چگونه شرکت ها بسته می شوند، چگونه صنعت با تقریبا هیچ چیز کار می کند و غیره.

ونزوئلا که قبلا جزو  ۱۰ کشور برتر آمریکای لاتین بود، رشد شرکت های این کشور ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است. با این حال، برخی از شرکت ها رشد کرده اند. شایع شده است، این شرکت ها به دلیل حضور مقامات ارشد دولت بولیواری در آنها رشد داشته اند. البته این شایعات را نمی توان تایید کرد.

اما خبری که باعث شگفت زدگی شد، این بود که چند مزرعه پرورش مرغ مولد در ونزوئلا توسط نگهبانان مسلح محافظت می شوند، چرا که مردم مرغ های مولد را سرقت می کنند. البته، آنها این مرغ ها را نه برای تولید تخم مرغ بلکه برای تامین غذایشان می دزدند.

اینکه مردم به دلیل عدم آگاهی این مرغ ها را مصرف می کنند وضعیتی نگران کننده ای است. مطمئنا، آنها نمی دانند که یک مرغ بسیار گران، چیزی شبیه به تخم طلا، با گوشت کم را می خورند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United States of America
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
چنین اتفاقی اوایل انقلاب ایران نیز روی داد و مرغ های اجداد زیاران و 2-3 واحد پرورش اجداد دیگر در نزدیکی های کرج نیز به تاراج رفته و در شهرها و روستاهای اطراف بخصوص کرج و قزوین به قیمت بسیار نازل برای مصرف گوشت یا نگاهداری سنتی در منازل روستائیان به فروش رسیدند.بلای نبوده که به سر مملکت مان نیامده باشد.
نظر شما
ادامه