کد خبر: ۴۰۳۵۰
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری در این منطقه مهار شده است، گفت: کلیه دام‌های واجد شرایط در این مجتمع واکسینه شد و طرح هم‌زمان تزریق واکسن تب برفکی در حال اجرا است لذا جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در روزهای اخیر گزارش‌های مردمی خبر از شیوع بیماری تب برفکی و به‌دنبال آن تلفات دام در مجتمع دامپروری حاج کهوا و شاه‌منظر می‌دهد، بر این اساس خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس موضوع را از اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری جویا شد.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه بیماری تب برفکی در برخی از استان‌های کشور و استان‌های هم‌جوار چهارمحال و بختیاری شایع شده است، اظهار کرد: در دو کانون حاج کهوا و اسکان در مجتمع دامپروری استان این بیماری مشاهده شد که بررسی‌ها چوبداران را به‌عنوان عامل انتقال بیماری به مجتمع معرفی کرد.

وی ادامه داد: کلیه دام‌های واجد شرایط در این مجتمع واکسینه شده و طرح هم‌زمان تزریق واکسن تب برفکی در حال اجرا است لذا جای هیچ نگرانی نیست.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری در این منطقه مهار شده است، گفت: ممکن است گوساله‌هایی که در آن مقطع متولد نشده بودند و یا از لحاظ سنی واجد شرایط واکسینه شدن نبودند هم‌چنان باعث نگرانی دامداران شده باشند.

 
 
نظر شما
ادامه