کد خبر: ۴۰۳۵۱
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: خبر کشف ۳ لاشه پرنده وحشی مبتلا به آنفلوآنزای حاد در دریاچه خلیج فارس تهران مربوط به یک ماه و نیم پیش است ، مردم نگران نباشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، امروز خبری از رسانه ملی پخش شد که در آن اعلام شد، سه لاشه پرنده وحشی مهاجر در دریاچه خلیج‌فارس تهران کشف شده است و آزمایشات انجام‌شده نشان می‌دهد که این پرندگان مبتلا به آنفلوانزای حاد بوده‌اند.

در پی پخش این خبر نگرانی‌هایی مبنی بر انتقال سویه جدید آنفلوانزای حاد پرندگان که از هفته گذشته در تالاب بوجاق کیاشهر گیلان مشاهده شده بود، ‌به وجود آمد، اما پیگیری‌های خبرنگار فارس از مسئولان سازمان دامپزشکی چیز دیگری را تأیید کرد.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی به خبرنگار فارس گفت: پیدا شدن لاشه سه پرنده وحشی در اطراف دریاچه خلیج‌فارس تهران مربوط به یک ماه و نیم قبل است که سویه جدیدی از آنفلوانزای پرندگان نیست و همان ویروس H5N8 است که با انسان مشترک نیست و خطری برای انتقال به انسان ندارد.

به گزارش فارس، ویروس آنفلوانزای پرندگان با عنوان H5N6 بین پرندگان و انسان مشترک است و مردم باید به‌شدت نگران آن باشند که فعلاً در حیات وحش کیاشهر گیلان مشاهده شده است.

 
 
نظر شما
ادامه