کد خبر: ۴۰۳۸۷



دادستان عمومی و انقلاب قم از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی، بهداشتی و دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی کاهه» دادستان قم گفت: ورود دادستانی به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه‌کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی استان در راستای‌ احقاق حقوق عامه است.

وی افزود: عدم رعایت استاندارد در تولید و عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از جمله به کار بردن رنگ، اسانس و مواد غذایی غیر مجاز در مواد خوردنی و آشامیدنی و یا استفاده در مواد مصرفی لوازم بازی کودکان جرم و مستلزم برخورد قانونی است.

وی افزود: سیاست دستگاه قضایی قم در مواجهه با عرضه‌کنندگان متخلف در ابتدا آموزش و فرهنگ‌سازی با همکاری مراجع ذی ربط و در صورت تکرار، تقاضای مجازات قانونی برای مرتکبین این گونه جرائم است.

کاهه تاکید کرد: شعبه ویژه‌ای در دادسرا جهت رسیدگی‌به جرائم زیست محیطی، دامپزشکی و بهداشتی اختصاص یافته و دستور تشکیل اکیپ های بازرسی با حضور نمایندگان ذی ربط و نماینده ویژه دادسرا صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از قبیل سوسیس و کالباس، کارگاه‌های بسته‌بندی چای و قهوه، کارخانه جات تولید آرد، کارخانه‌جات مواد شوینده و... و همچین از فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد غذایی همچون نانوایی ها، شیرینی پزی‌ها، آجیل فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و ... بازرسی و نتیجه به دادستانی گزارش شده است که با تعدادی از آنان برخورد قضایی صورت گرفته و پرونده قضایی آنان در شعبه تخصصی در حال رسیدگی‌ است.



نظر شما
ادامه