کد خبر: ۴۰۳۹۴



استاندار مرکزی گفت: با توجه به شیوع سویه جدیدی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بخش هایی از کشور لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه در استان مرکزی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری در استان در آماده‌باش کامل باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید علی آقازاده» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: تولید مرغ و تخم‌مرغ طی دو هفته اخیر شرایط خوبی نداشته است، البته ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با جدیت پیگیر موضوع است.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور که البته در استان مرکزی به مانند برخی از استان‌ها به صورت جدی درگیر نشده و باید شرایط موجود حفظ شود، گفت: پدافند غیرعامل، دامپزشکی و فرمانداری‌ها باید بحث کمیته بحران را جدی بگیرند و شرایط را به منظور جلوگیری از بروز خسارات بالا رصد کنند.

آقازاده تصریح کرد: بازار شب عید نزدیک است و در این شرایط قیمت تخم‌مرغ به شدت افزایش یافته است، در تامین گوشت سفید نیز باید جهت کنترل بازار اقدامات لازم به فوریت انجام شود.

وی با اشاره به شیوع سویه‌ای از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که امکان سرایت به انسان را دارد، افزود: خوشبختانه استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد، اما این دلیل بر راحتی خیال نیست بلکه با توجه به وجود آبگیرها و تالاب‌ها در استان مرکزی احتمال شیوع این بیماری با سویه جدید در استان وجود دارد و باید کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این امر در استان در آماده‌باش کامل باشند.

استاندار مرکزی بر آموزش عمومی، هشدارها و توصیه‌های بهداشتی از سوی صداوسیما و رسانه‌ها تاکید کرد.


نظر شما
ادامه