کد خبر: ۴۰۳۹۹



رئیس انجمن تولید‌کنندگان قرقیزستان از صادرات 500 تن گوشت گوسفند به ایران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «تخت دگنبایف» رئیس انجمن تولید کنندگان قرقیزستان گفت: این کشور مجددا به ایران گوشت صادر می‌کند.

وی ادامه داد: طبق اولین قرار داد قرقیزستان 500 تن گوشت گوسفند به ایران صادر می‌کند که اولین محموله به اندازه 56 تن فرستاده شده است.

دگینبایف گفت: در سال 2010 قرقیزستان 30 درصد گوشت گوسفند مورد نیاز ایران را تأمین می‌کرد اما به علت مشکلات مختلف از جمله عدم استاندارد حلال ملی، کشتارگاه جدید و عدم وجود یخچال‌های بزرگ صادرات به این کشور متوقف شد.

رئیس انجمن تولید کنندگان قرقیزستان افزود: اما این مدت تولید‌کنندگان تلاش کردند تا مشکلات موجود را برطرف کنند که این چنین نیز شد.

وی در ادامه با اشاره به ساخته شدن کشتارگاه‌های جدید با استانداردهای جهانی اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دفتر مدیریت مسلمانان کل جمهوری قرقیزستان همچنین حلال بودن گوشت های صادراتی را تائید کرده اند.

این نماینده حوزه کسب و کار قرقیزستان نوشت: به تازگی کارشناسان وزارت اقتصاد، وزارت بهداشت و سرویس‌های دامپزشکی ایران همه زیرساخت‌های تولید گوشت را بازرسی کردند و قرقیزستان چراغ سبز برای صادرات گوشت را دریافت کرد.

دگینبایف تصریح کرد: صادرات گوشت گوسفند به ایران باعث خواهد شد تا قرقیزستان بازارهای دیگر در خاورمیانه را بدست آورد.


 

نظر شما
ادامه