کد خبر: ۴۰۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

وزارت کشاورزی کشور غنا دیروز طی گزارشی از شیوع سویه فوق حاد H9N2 بیماری آنفلوانزای پرندگان در طیور خبر داد که به طور بی‌سابقه و قابل توجهی به شکل فوق حاد می‌باشد، در حالی‌که این ویروس عمدتا به عنوان سویه‌ای با قدرت بیماریزایی پایین، معمولا در میان پرندگان در آفریقا در گردش بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر اساس اعلامیه دیروز سازمان بهداشت جهانی حیوانات (OIE)، شیوع سویه H9N2 در فارم پرورش طیور تخمگذار تجاری، در نزدیکی مرز ساحل عاج در جنوب کشور غنا واقع است. آزمایشات صورت گرفته بر روی نمونه‌های آلوده در تاریخ 10 ژانویه، وجود ویروس فوق را تایید نمود.

شیوع این بیماری از تاریخ 3 ژانویه آغاز شد که منجر به تلفات 4225 قطعه پرنده از 16822 قطعه طیور مشکوک به این بیماری، گردید. سایر پرندگان نیز جهت جلوگیری از انتشار ویروس و بیماری معدوم شدند. سایر اقدامات محافظتی نیز شامل ممنوعیت جابجایی طیور، افزایش نظارت و بازرسی بر منطقه و ضدعفونی محیط و فارم می‌باشد.

 

بر اساس این گزارش، «دکتر رامیرز دیوید» دامپزشک می‌گوید: همانطور که در جریان هستید، ویروس کم حدت H9N2 در آفریقا مرتبا در حال گردش بود اما به گزارش دیروز OIE، نخستین بار است که این ویروس به عنوان یک سویه فوق حاد گزارش شده است.

وی افزود: مطالعات آزمایشگاهی بیشتری برای شناسایی ویژگی‌های کامل این ویروس که به شکل فوق حاد مبدل شده، مورد نیاز است.  این خود بدان معنی است که بایستی کاملا در جهت مراقب از سلامتی طیور و انسانها هوشیار بود. به‌علاوه، نگرانی اصلی مربوط به این نکته است که گزارش فوق‌حاد بودن این سویه به OIE، در حدود یک ماه پس از شیوع، ارائه شده و این خود جای نگرانی دارد.

منبع: cidrap.umn.edu

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
سلام ، بشدت احساس می کنم بایستی به کمک مردم محروم غنا برویم. شاید نمیدانند که بجای معدوم سازی، با واکسیناسیون هم می شود جلوی تلفات را گرفت. یک دز واکسن بزنند و باخیال راحت بنشینند و مصاحبه کنند و ادعا کنند که کشور را از خطر بسیار جدی معدوم سازی در سالهای آینده تنها با یک دز واکسن نجات دادند. آقایانی که دنبال واکسیناسیون علیه بیماری انفلوآنزای فوق حاد هستند ببینند چرا کارشناسان OIE به کشور غنا پیشنهاد واکسناسیون علیه H9N2 نداده اند شاید توطئه ای علیه این کشور فقیر در حال شکل گسری است.
نظر شما
ادامه