کد خبر: ۴۰۴۰۶
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ملکان گفت: حمایت و صیانت از واحدهای مجاز پرورشی از اهداف مهم دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی استان که در جلسه کمیته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان ملکان حضور داشت افزود: در بسیاری از موارد سهل انگاری یک واحد پرورشی غیرمجاز و عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی توسط آن واحد موجب شیوع بیماری در یک منطقه شده و به تبع آن، واحدهای مجاز نیز درگیر آن بیماری می‌شوند.

وی بیان نمود: بر همین اساس جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای غیر مجاز، یقیناً حمایتی قاطع از فعالیت واحدهای مجازی است که با رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی نقش پررنگی در چرخه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: البته این بدان معنا نیست که واحدهای مجاز به طور کلی از چرخه اقتصادی خارج شوند بلکه ساماندهی واحدهای غیرمجاز و سوق دادن آنها به مسیر صحیح در راستای تولید بر اساس ضوابط بهداشتی دامپزشکی می‌بایستی در دستور کار قرار گیرد که اخیراً در همین راستا اقداماتی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و دامپزشکی صورت گرفته است.

وی افزود: در جریان سال 96 تعداد 23 کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جزو واحدهای پرورشی غیرمجاز بوده است که علاوه بر اینکه موجب انتشار این بیماری در استان گردیدند با توجه به عدم امکان بیمه شدن این واحدها، به تبع آن امکان جبران خسارت و پرداخت غرامت نیز وجود نداشت.

دکتر بهداد با اشاره به اینکه در شهرستان ملکان صرفاً 3 واحد مرغداری درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند خاطر نشان کرد: جدیت، مساعدت و حمایتهای فرماندار محترم شهرستان ملکان در راستای مبارزه با این بیماری در این شهرستان ستودنی و قابل تقدیر می‌باشد.

 
 
نظر شما
ادامه