کد خبر: ۴۰۴۱۸



عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر گفت: شهرداری به تنهایی قادر به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدرضا ایزدی» با اشاره به عدم ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد در اهواز اظهار کرد: برخی مواقع شهرداری با اسلحه اقدام به کشتن سگ‌های ولگرد می‌کند که این کار نیز صحیح به نظر نمی‌رسد و باید نخست این سگ‌ها را بیهوش و سپس جمع‌آوری کنند.

وی افزود: طرفداران حقوق حیوانات نیز با نحوه برخورد شهرداری جهت ساماندهی سگ‌های ولگرد مخالف هستند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه گاهی در پارک‌های اهواز حتی گاومیش‌هایی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: وجود سگ‌های ولگرد برای سلامتی شهروندان خطراتی ایجاد می‌کند و باید سریعا ساماندهی شوند. طبق گفته رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از سال گذشته تاکنون چند مورد بیماری بر اثر گازگرفتگی سگ‌های ولگرد گزارش شده است.

ایزدی با بیان اینکه شب گذشته نیز در منطقه پردیس گله‌ای از سگ‌های ولگرد به یک موتورسوار و خانواده وی حمله کردند، گفت: خوشبختانه خودرویی در مسیر این موتورسوار قرار نگرفت و توانستند فرار کنند وگرنه مشخص نبود چه اتفاقی برای این خانواده رخ می‌داد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه شهرداری سالانه بودجه‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری در مناطق مختلف اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کرده ولی همچنان این مساله استمرار دارد.

ایزدی گفت: در صورت عدم همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، بهداشت، مدیریت امور اجتماعی استانداری از لحاظ تأمین اعتبار و چند سازمان دیگر، شهرداری به تنهایی توانایی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را نخواهد داشت و همچنان شاهد پرسه زدن این سگ‌ها در شهر هستیم.


نظر شما
ادامه