کد خبر: ۴۰۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جراحان دامپزشک کانادایی هشدار دادند که کنترل نامناسب و برخورد نادرست دامپزشکان با حیوانات وحشت زده و پر از استرس مراجعه کننده به کلینیک، مانع از رسیدگی و درمان درست حیوان خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، به علت عدم تسلط برخی از دامپزشکان در کنترل حیوانات مضطرب، معمولا مراجعه به کلینیک دامپزشکی به عنوان گزینه آخر و آخرین راهکار برای صاحبان حیوانات تبدیل می‌شود. لذا در کنگره 2018 مدیریت دامپزشکی، «دکتر جاناتان بلوم» دامپزشک کانادایی، به دامپزشکان توصیه‌هایی در این مورد ارائه نمود.

مشکلی مشترک

وی اذعان داشت که بیش از نیمی از حیوانات خانگی در هنگام مراجعه به کلینیک دامپزشکی استرس دارند و عصبی هستند. ترس و اضطراب، نخستین موضوعی است که مورد توجه صاحبان حیوانات قرا می‌گیرد و مانعی برای انجام مراقبت‌های دامپزشکی این حیوانات به شمار می‌رود. این موضوع مشکلی رایج تر از بیماری‌های دهان و دندان، چاقی و یا درد در حیوانات خانگی است.

اغلب دامپزشکان به علت اضطراب بالای حیوانات و حتی صاحبان آنها، روحیه خود را از دست می‌دهند. ترس از چنین سناریوی استرس زایی می‌تواند باعث کنسل شدن قرارهای ملاقات بعدی با دامپزشک شده و صاحبان حیوانات ترجیح می دهند که خود و حیواناتشان در چنین موقعیتی قرار نگیرند.

 

راه حل

اما در انتهای این تونل، نور امیدی وجود دارد. جنبشی بدون ترس و اضطراب که در شمال آمریکا در حال گسترش می‌باشد. این راهکار از طریق استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی حیوانات قبل و در حین ملاقات با دامپزشکان میسر شده است.

این نظریه بیان می‌دارد که محیطی آرام‌بخش، حیوانات را در شرایطی راحت و پر از آرامش قرا خواهد داد که منجر به ملاقات و درمانی موثر توسط دامپزشک خواهد شد.

دکتر بلوم مدافع این جنبش افزود: اگر ما بتوانیم حیوانات را به آرامش برسانیم، برنده نیمی از این مبارزه خواهیم بود.

با تحقیق در مورد مشاهده و تشخیص این موقعیت در حیوانات، دامپزشکان قادر خواهند بود که با ایجاد موقعیتی مناسب، شرایط و علایم جدیدی را که تاکنون برایشان شناخته نشده بود، به راحتی تشخیص داده و راهکارهایی مناسب را جهت حل این موضوع به کار برند.

وی معتقد است که پذیرش حیوان بدون استرس دارای مزایایی بی‌شماری بوده و روش درمانی را کاملا متحول می‌نماید. وی گفت: کاربرد این روش‌ها، اشتیاق برای انجام روند درمانی، افزایش رضایت شغلی و بهبود ایمنی تیم دامپزشکی را در پی دارد.

منبع: vettimes

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
آخر اصل روش را نگفت
نظر شما
ادامه