کد خبر: ۴۰۴۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
دکتر Dave Klugh عضو انجمن دامپزشکی آمریکا در گفت‌وگو با هدهد:
وی افزود: انتظار آن همه عظمت را نداشتم؛ سطح کارى که شما انجام می‌دهید هم‌تراز کارهایى است که در اکثر نقاط دنیا انجام می‌شود ...
 

حکیم مهر: ماهنامه هدهد (خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران) در آخرین شماره خود به گفتگو با دکتر Dave Klugh عضو انجمن دامپزشکی آمریکا پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این گفتگو به شرح زیر است:

لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی کنيد؟

من  دکتر  Dave Klughهستم، با همسرم به این سمپوزیوم آمده ام. من در چندین سال قبل از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شدم و هم اکنون به عنوان یک دامپزشک خصوصى در زمینه دندانپزشکى اسب در  portland oregon مشغول به کار هستم .

چطور با انجمن جراحى آشنا شده ايد؟

من در سال 2011 به کنگره اى در جزیره کیش توسط دکتر ایرج )نوروزیان) دعوت شدم و بعد از آن توسط دکتر شریفى به این سمپوزیوم دعوت شده ام و از بودن در اینجا بسیار خوشحالم .

عضو انجمن جراحى هستيد؟

من عضو انجمن دامپزشکی آمریکا، انجمن متخصصان اسب و آکادمى دندانپزشکی دامپزشکى هستم.

زمينه تخصصى کار شما چيست؟

از نظر قانونى مسئله اى وجود ندارد که من در زمینه دندانپزشکى سایر حیوانات هم فعالیت کنم اما ترجیح خود من دندانپزشکى  اسب است. در آمریکا در گذشته بصورت جنرال بود اما حالا هر فرد می تواند روى زمینه خاصى تمرکز کند مثلا دندانپزشکى سگ، اسب یا ...

نظر شما در مورد اين سمپوزيوم چيست؟

به نظر من این سمپوزیوم بسیار عالى بود. شماها کار فوق العاده اى انجام دادید. در حقیقت وقتى من به جزیره کیش سفر کرده بودم، سورپرایز شدم چرا که انتظار آن همه عظمت را نداشتم زیرا کشور شما به نوعى از تمامى دنیا دور نگه داشته می شود اما  با این حال سطح کارى که شما انجام می دهید هم تراز کارهایى است که در اکثر نقاط دنیا انجام می شود. به همین دلیل من قبل از آمدن به این شهر، پیش زمینه داشتم و می دانستم که با تمامى مشکلات قانونی و سیاسى که با آنحا مواجهید، کار فوق العاده  اى به عرصه نمایش خواهید گذاشت. اطلاعات علمى شما با کشورهاى دیگر دنیا برابرى می کند و مردم این را نمی دانند.

آيا مجله هاى جراحى ايران را می شناسيد؟

من در مورد مجلات جراحى ایرانى شنیده ام اما اینکه نسخه اى از آن را داشته باشم، نه.

نظر، انتقاد، پيشنهادی برای بهتر شدن اين سمپوزيوم ها داريد؟

پیشنهاد من براى بهتر شدن سمپوزیوم ها این است که افراد متخصص بیشترى را از اقصى نقاط دنیا دعوت کنید و اگر اینکار را انجام دهید، از چیزى که هستید فوف العاده تر خواهید بود.

سخن آخز:

ممنون که ما را قابل دانسته و به اینجا دعوت کردید، این باعث افتخار ماست.

ممنون از وقتى که در اختيار ما گذاشتيد .

 
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
ایشون حالا یک شوخی کردند شما جدی نگیرید! شنونده باید عاقل باشه.
شاهين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
1
ايشون يه اسب يا گربه مريض رو ببره بيست تا از اين مراكز درماني دامپزشكي كه دوره پرورش ماهي شركت كردند و براي درمانگاه هاي دام بزرگ و كوچك امتياز تاسيس جمع كردن اونوقت ميفهن اوضاع از چه قراره؟! به قول دوستمون شما جدي نگير
دکتر نیما تک پسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
برا اونایی که عرضه کار دارن خیلی خوبه
شما هم معلومه که از اون دسته ........های بی کار هستین و جز افکار منفی و ......گویی چیز دیگه ای برا ارائه ندارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
نشان دادن دانشگاه تهران که نقشی در درمان دامپزشکی کشور ندارد و صرفا جهت نمایش چند تا دستگاه و پروژه تئوری هستش و به قولی ویترین دامپزشکیه شاهکار نیست
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
بنظر می آید ایشان فقط در سمپوزیوم و آن هم در جزیره توریستی کیش حضور داشته اند و آنچه دیده اند نمایشی روتوش شده از دامپزشکی ایران بوده و هرگز بقول یکی از کامنتها پایشان را به یکی از کلینیکهای حتی تهران نگذاشته اند تا ببینند سطح علم و مهارت در آنها در چه سطح افتخار آفرینی است !!!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
1
دوست عزیزی که مرقوم فرمودند "برای اونایی که عرضه کار دارند ... " احتمالا دامپزشکی را یه چیزی در حد نانوایی و شاگردی مغازه فرض کردند! احتمالا ایشون یا تا حالا کار دامپزشکی نکرده یا اینکه کلا برنامشون حفظ روحیه تا اطلاع ثانوی است!
نظر شما
ادامه