کد خبر: ۴۰۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مسئول هیئت سوارکاری ابرکوه گفت: با توجه به این که صنعت پرورش اسب و سوارکاری در ابرکوه قدمت طولانی دارد، توسعه و رونق این صنعت، نیازمند حمایت و همکاری بیشتر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سرو ابرکوه، «سید طه مطهری» مسئول هیات اسب‌سواری و سوارکاری ابرکوه پیرامون مشکلات شهرستان در این حوزه اظهار کرد: ابرکوه یکی از شهرستان‌هایی است که از دوران قبل از انقلاب تاکنون مهد پرورش اسب و برگزاری کورس اسب‌سواری بوده چنانچه برخی آمار برگزاری این کورس ها را 27 دوره و کمتر یا بیشتر بیان می‌کنند.

مطهری افزود: حتی چند روز پیش هفتمین کورس مسابقات سوارکاری ابرکوه به‌صورت رسمی و با موفقیت برگزار شد، که این کورس حدوداً شانزدهمین دوره مسابقات اسب‌سواری شهرستان ابرکوه بعد از تشکیل هیات سوارکاری در سال 1381 است.

مسابقات سوارکاری در ابرکوه؛ جذاب اما گران

وی بابیان اینکه برگزاری این مسابقات هزینه و وقت زیادی برای کارهای اجرایی در بر دارد، گفت: این کورس با پیگیری فراوان این هیئت و با کمک دوستان و اسب‌سواران، با هزینه‌های شخصی و بدون هیچ‌گونه درآمدزایی راه‌اندازی شده و متأسفانه برخی مسئولان هم که قول حمایت و همکاری داده بودند، توجهی به مشکلات و موانع موجود در حوزه این ورزش ندارند.

مسئول هیئت سواری کاری ابرکوه با بیان اینکه ورزش سوارکاری مورد تأکید ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) است گفت: اسب یا هر حیوان سواری دیگر یک موجود زنده است و نیاز به تغذیه دارد، لذا این ورزش بومی جهت توسعه و رونق در ابرکوه نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان است.

پیست سوارکاری مناسب در ابرکوه وجود ندارد

سوارکار ابرکوهی با بیان این مطلب که شهرستان ابرکوه در رشته سوارکاری بین سه استان فارس، اصفهان و یزد قرار دارد عنوان کرد: ابرکوه پتانسیل و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برای پیشرفت صنعت پرورش اسب و سوارکاری دارد، ولی پیست مناسبی برای برگزاری کورس و مسابقات ندارد.

نبود دامپزشک متخصص اسب در ابرکوه مهم‌ترین مشکل این ورزش

مطهری خاطرنشان کرد: ورزش سوارکاری در ابرکوه نیز مانند دیگر بخش‌ها تا حدودی تحت تأثیر مشکل فاصله طولانی شهرستان از مرکز استان است چراکه یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات قشر سوارکار و افرادی که با اسب سروکار دارند، نبود دامپزشک متخصص اسب در ابرکوه است.

وی تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده است که برای درمان و مداوای اسب و رساندن آن به دامپزشک و یا آوردن دامپزشک از شهرهای دیگر به ابرکوه، متحمل هزینه‌های زیاد و گاهی شاهد تلف شدن حیوان بوده‌ایم. این در صورتی است که استان یزد از نظر پرورش اسب بین استان‌ها دارای مقام برتر قرار دارد.

ورزش سوارکاری نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان

مطهری تأکید کرد: در حال حاضر هیئت سوارکاری شهرستان، جهت تخصیص زمین 80 هکتاری و احداث پیست سوارکاری استاندارد و مناسب و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش سوارکاری و تربیت مربی، اقداماتی انجام داده است که امیدواریم با حمایت فرماندار و دیگر مسئولان روند کار تسهیل شود و هر چه زودتر به نتایج خوبی دست‌یابیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
مشکلی نیست تو ابر کوه هم یک دانشگاه ازاد میزنن مشکل حل میشه
نظر شما
ادامه