کد خبر: ۴۰۴۹۷
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، از لزوم ساماندهی تولید، بسته بندی و عرضه عسل با توجه به خاصیت و اهمیتی که این ماده غذایی در بین مصرف کنندگان دارد، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر محمد کشتکار» با اشاره به این موضوع گفت: عسل بعنوان یک ماده مغذی بسیار مفید با توجه به ارزش غذایی و خواص درمانی که برای آن ذکر شده، مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با اشاره به تقلباتی که در تولید و عرضه عسل می باشد، بیان داشت: شرایط تولید عسل با کیفیت های متفاوت، می بایست در شرایط مناسب بسته بندی و براساس کیفیت که بر روی محصول درج گردیده عرضه شود تا از متضرر شدن مصرف کننده جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این موضوع که متخصصین بهداشت مواد غذایی دامپزشکی تسلطی کافی و مناسبی بر تشخیص و شناسایی عسل ها دارد، افزود: متاسفانه متولی ثابت و مشخصی برای تایید محصول عسل تعیین نگردیده و این محصول بین اداره استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی در گردش است، به نحوی که در عرضه داخل کشور تایید سازمان غذا و دارو و استاندارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ولی جهت صادرات عسل به خارج از کشور، گواهی سلامت اداره کل دامپزشکی برای هر محموله مورد نیاز است.

دکتر کشتکار در ادامه با اشاره به جلسه ای که در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در خصوص ساماندهی تولید، بسته بندی و عرضه عسل تشکیل شد، اظهار داشت: در این جلسه نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو، مرکز بهداشت و اتحادیه تعاونی زنبورداران استان حضور داشتند، مباحث مختلفی در این رابطه مطرح شد و موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت:مقرر شد جهت تدوین و اجرای طرح ساماندهی مراکز تولید، بسته بندی و توزیع عسل، بازدیدهای مشترک ارگان های مربوطه به منظور نظارت بر حسن اجرای طرح و نمونه برداری از عسل های این مراکز انجام گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه