کد خبر: ۴۰۵۲۳
 

تست تشخیص سریع آنفلوانزا که بر اساس آزمایشات ایمنی شناسی پایه‌گذاری شده ‌است، قادر به تشخیص آنتی‌ژنهای نوکلئوپروتئینی ویروس‌های آنفلوانزای نوع A و B در نمونه‌های تنفسی مشکوک می‌باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، نیاز به افزایش سرعت تشخیص این بیماری در جهت مبارزه با همه‌گیری‌های اخیر که دارای پتانسیل پاندمیک شدن در سطح جهان را دارند، با کمک این کیت تشخیصی جدید، تا حدودی مرتفع می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) می‌گوید: آزمایش تشخیص سریع آنفلوانزا (RIDTs)، بسیار کاربردی و مقرون به صرفه از جهت صرفه‌جویی در زمان تشخیص و هزینه می‌باشند. مدت زمان تشخیص با استفاده از این کیت 15 دقیقه است.

 

لازم به ذکر است که این تست تشخیصی برای تشخیص تحت تیپ‌های H5, H7, H9 موجود در واکسن‌ها نیز کاربرد دارد، همچنین برای تشخیص تحت تیپ H7 موجود در واکسن جدید تهیه شده در برابر ویروس H7N9 آنفلوانزای پرندگان نیز کاربردی است.

 

بر اساس گزارشات منتشره از سازمان بهداشت جهانی (WHO)، از سال 2013 تا به اکنون، 1565 مورد ابتلای انسانی به ویروس آنفلوانزای پرندگان نوع A(H7N9) که شامل 612 مورد مرگ می‌باشد، گزارش گردیده است. لازم به ذکر است که این ویروس کشنده در سال 2017 در آمریکا بسیار مورد توجه بوده، بطوریکه دولت خواستار تهیه واکسنی جدید جهت پیشگیری از همه‌گیری در جمعیت انسانی شد.

به گزارش CDC، ویروس‌های A/H5N1 و A/H7N9 آنفلوانزای پرندگان،تهدیدی جدی جهت ایجاد پاندمی کشنده در انسانها محسوب می‌شوند.

منبع: precisionvaccinations.com

 
نظر شما
ادامه