کد خبر: ۴۰۵۵۵



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از ممنوعیت ورود به محیط تالاب قره‌قشلاق بناب خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالرضا حنیفی» با اشاره به اینکه در تالاب‌های کشور کلیه پرندگان وحشی و پرندگان آبزی به عنوان مخزن بیماری‌های فوق حاد مطرح شده‌اند، اظهار داشت: اخیرا تیپ جدید یک نوع بیماری به نام H5N6 وارد تالاب بوچاق گیلان شده است و نشان می‌دهند که حِدت این بیماری نسبت به H5N6 های قبلی بیشتر است.

رئیس دامپزشکی شهرستان بناب تاکید کرد: احتمال انتقال این بیماری به انسان نیز وجود دارد.

وی افزود: چون پرندگان مهاجر به هنگام حرکت به تالاب‌های دیگر نیز مهاجرت می‌کنند، امکان شیوع این بیماری به تالاب قره‌قشلاق بناب نیز وجود دارد.

حنیفی با تاکید بر اهمیت ممنوعیت شکار در این برهه زمانی، تصریح کرد: طی نامه‌ای که از طرف اداره کل دامپزشکی داده شده است و با همکاری اداره محیط زیست، شکار پرندگان مهاجر در تالاب قره‌قشلاق بناب ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از ممنوعیت ورود گردشگران به تالاب قره‌قشلاق بناب خبر داد و اذعان داشت: برای اینکه بتوانیم از انتقال این بیماری به پرندگان روستایی از طریق حمل و نقل جلوگیری کنیم، مجبور به ممنوع کردن ورود گردشگران به این منطقه شدیم.

وی افزود: این بیماری قابل کنترل بوده و میزان مرگ و میر پرندگان به نسبت مقاومت آنها در برابر این بیماری بستگی دارد.

حنیفی در پایان خاطرنشان کرد: به وسیله قرنتینه کردن منطقه و جلوگیری از حمل و نقل، شدت شیوع این بیماری به پرندگان بومی و صنعتی را کاهش می‌دهیم.


 

نظر شما
ادامه