کد خبر: ۴۰۵۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«علی اکبری» افزود: به هر حال این اتفاق افتاد و به نظر من، اگرچه عملکرد دستگاه‌های مرتبط جای تشکر دارد که تلاش خود را کردند اما انتظار ما این بود که بیشتر از اینها کار کنند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون‌های بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باید بهتر و بیشتر شناسایی می‌شدند، گفته بود: «شنیده شده است که بخشی از این بیماری از کانون‌های واقع در خارج از کشور و از طریق مسافرین و یا کم‌دقتی‌های صورت گرفته وارد شده است.» این اظهار نظر باعث شد تا به سراغ «علی اکبری» برویم تا این مسأله را به شکل دقیق‌تری بررسی کنیم.

حکیم مهر: گویا خیلی از عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان راضی نیستید. ارزیابی شما در این زمینه چیست؟

بالاخره دوستان تلاش خود را کردند و این مشکل منحصر به کشور ما نیست و در کشورهای دیگر حتی کشورهای اروپایی هم وجود دارد. انتظار ما این بود که دامپزشکی به دلیل نقش حاکمیتی خود و با کمک دستگاه‌های بازرسی دیگر در مبادی ورودی، این گونه بیماری‌ها را مدیریت و کنترل کند. قطعاً بخش اعظمی از این بیماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده است. این بیماری باعث شد که بیش از ۲۰ میلیون قطعه مرغ از بین برود که بخشی از آن به هر حال از دارایی مردم و بخشی از آن نیز ثروت ملی است. از طرفی بازار نیز در چرخه مصرف خود دچار کمبود می‌شود و همه این تبعات به صورت دومینو به یکدیگر متصل هستند. به هر حال این اتفاق افتاد و به نظر من، اگرچه جای تشکر دارد که تلاش خود را کردند اما انتظار ما این بود که بیشتر از اینها کار کنند.

حکیم مهر: قبلاً در یک مصاحبه اشاره فرموده بودید که تعدادی از کانو‌ن‌های بیماری از خارج از کشور و از طریق مسافرین وارد شده‌اند.

بنابر آنچه خود رئیس شبکه دامپزشکی گفتند، از کشورهای عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد شده است.

حکیم مهر: یعنی از طریق مسافرین؟

احتمالا بله.

حکیم مهر: کمیسیون کشاورزی چه کاری می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های این بیماری کند؟

ما تلاش خود را در کمیسیون کشاورزی می‌کنیم، چون اولا به لحاظ ذاتی وظیفه کمیسیون است و هم اینکه با سفره، معاش و درآمد مردم سروکار دارد. پس همه تمرکز ما روی این است که آسیب‌های این بیماری به حداقل برسد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
بهتر بود رئیس سازمان رو صدا میزدید محرمانه درد دلهاش رو بهتون بگه تا بفهمید کجای کارتون میلنگه از بس که ناکارامد و بدون هدف مسیر اعتباراتش رو محدود کردید این قصه حالا حالا تا بخودتان نیایید ادامه دارد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
حکیم مهر: یعنی از طریق مسافرین؟

احتمالا بله.


با این حساب وزارت بهداشت باید بهتر فعالیت می کرد نه دامپزشکی!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
حاشیه خلیج فارس ؟؟؟؟؟؟
توروخدا آنفلوآنزا رو سیاسی نکنید!!!
نظر شما
ادامه