کد خبر: ۴۰۵۶۶



کتاب مرجع «پرورش و بیماری‌های بوقلمون تجاری در ایران و جهان» منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر، در باب معرفی کتاب، مقدمه‌ای به رشته تحریر درآمده که به شرح زیر است:

در کشور ما صنعت پرورش بوقلمون را می‌توان صنعتی نوپا به شمار آورد و فضای بالقوه زیادی برای رشد و توسعه آن قائل شد. با توجه به مزایای فراوانی که در پرورش و تولید گوشت بوقلمون از جنبه‌های مختلف اقتصادی و بویژه بهبود سلامت عمومی وجود دارد و نیز با تأکید بر این موضوع که در صورت فراهم نمودن نیازهای اساسی این پرنده، پرورش آن در اقلیم‌های زیادی امکان‌پذیر است، در شرایط فعلی و در جامعه جوان ما، توسعه صنعت پرورش بوقلمون، مطلوب، پراهمیت و حتی ضروری به نظر می‌رسد.

نویسندگان این کتاب، با توجه به تشخیص خود درباره اهمیت آموزش علمی و کارکردی دانشجویان رشته‌های دامپزشکی و دامپروری، مدیران مزارع، پرورش‌دهندگان و دیگر دست اندرکاران صنعت نوپای بوقلمون و فقدان یک منبع جامع و قابل استفاده و استناد، با اتکاء به تجربه طولانی خود در صنعت طیور، تألیف این کتاب را آغاز نمودند و با عنایات ذات اقدس احدیت، توانستند پس از حدود دو سال کوشش بی‌وقفه، آن را به پایان رسانیده و به جامعه علمی کشور تقدیم نمایند.

امید است این کتاب بتواند علاوه بر ارتقاء دانش ملی درباره پرورش صنعتی بوقلمون‌های گوشتی تجاری، به رفع خلأ یک منبع علمی جامع در سطح فرامیهنی نیز کمک نماید.

این کتاب به قلم استاد ارجمند دکتر اوستا صدرزاده، دکتر توحید طلوعی و دکتر محمد سلطانی در 790 صفحه به رشته تحریر درآمده و و در برگیرنده فصل تصاویر رنگی شامل تصاویر ضایعات آسیب شناختی مربوط به بیماری‌های لوکال مشاهده در بوقلمون‌های تجاری ایران می‌باشد.

لازم به ذکر می‌باشد که علاقمندان می‌توانند جهت سفارش از مسیر تلگرام با شماره 09108407836 ارتباط برقرار نمایند.


نظر شما
ادامه