کد خبر: ۴۰۵۷۰



مدیرکل حفاظت محیط‌‌‌‌ زیست گیلان با اشاره به تشدید اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای گفت: دفع بهداشتی لاشه 2 هزار و 300 قطعه از انواع پرندگان وحشی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «قربانعلی محمد‌پور» با بیان اینکه محیط‌بانان محیط‌زیست استان خط مقدم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند اظهار کرد: این بیماری از سوی پرندگان وحشی شیوع پیدا می‌کند و خط مقدم این برنامه و مبارزه با این بیماری زحمتکشان محیط‌بان هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در کنار محیط‌زیست هستند افزود: امسال بحث ممنوعیت شکار از تیرماه اعلام شد و این ممنوعیت به قوت خود باقی است و تشدید پایش شبانه‌روزی و افزایش حفاظت تالاب‌های استان جز برنامه‌های کاری یگان حفاظت است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از گندم پاشی تالاب بوجاق خبر داد و تصریح کرد: گندم پاشی تالاب بوجاق به‌منظور دستیابی آسان‌تر پرندگان وحشی به غذا جز برنامه‌هایی است تا پرندگان به‌منظور‌ دستیابی به غذا به سایر نقاط تالاب و آب‌بندان و حتی روستاهای هم‌جوار مهاجرت نکنند و‌ این بیماری را انتقال ندهند.

محمد پور با اشاره به محدودیت ورود و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول در داخل پارک ملی بوجاق گفت: حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی مناطق تحت مدیریت تعبیه و برای ده تالاب استان گیلان انجام‌شده است.

وی با اشاره به تشدید اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای بیان کرد: دفع بهداشتی لاشه 2 هزار و 300 قطعه از انواع پرندگان وحشی با همکاری سازمان دامپزشکی استان انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای نخستین بار در گیلان مشاهده شد افزود: این بیماری که برای اولین بار در کشور در حیات‌وحش گیلان و ‌در ‌داخل پارک ملی بوجاق انفاق افتاده باید در همین منطقه مدیریت شود و به مناطق دیگر و سایر آب‌بندان‌ها و تالاب‌ها و استان‌های هم‌جوار انتقال پیدا نکند تا ضرر و زیان زیادی را متوجه کشور نکند‌.


 

نظر شما
ادامه