کد خبر: ۴۰۵۷۵



«استفان تراورت»، وزیر کشاورزی فرانسه اعلام کرده است که دولت این کشور تا سال 2022 فروش تخم‌مرغ‌های کامل تولیدی در سیستم‌های قفس را در سوپرمارکت‌ها ممنوع خواهد کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، تراورت گفت : اجرای این طرح از جمله وعده‌های انتخاباتی من بوده است و به طور حتم تا سال 2022 اجرا خواهد شد. بر اساس این طرح ، تخم‌مرغ‌های واجد پوسته مصرفی خانوارهای فرانسوی تا این سال فقط از مزارعی تهیه خواهند شد که از سیستم‌های پرورش آزاد استفاده میکنند .

این در حالی است که برخی از فروشگاه‌های زنجیره ایی در فرانسه پیش از اعلام آقای تراورت خود نیز دست به کار شده‌اند Monoprix .از سال 2016 میلادی فروش تخم مرغ‌های تولید شده در سیستمهای قفس را متوقف ساخته است Carrefour .نیز اعلام نموده است که از سال 2020 ، فقط تخم‌مرغ‌های تولیدی در مزارع پرورش آزاد را به فروش خواهد رساند Auchan .نیز طی هفته گذشته از دستیابی به این هدف تا سال 2025 خبر داده است .

از سوی دیگر، این اعلام آقای تراورت خشم مرغداران فرانسوی را برانگیخته است. صنعت طیور تخمگذار این کشور بعنوان بزرگترین بخش طیور اروپا، سالیانه بیش از 14.3 میلیارد تخم مرغ را به بازار عرضه می‌کند. در این بین، یک سوم تخم‌مرغ‌های تولیدی این کشور در سیستم‌های قفس تولید می‌شود.

مفسرین بر این باورند ممکن است اجرای زودهنگام این طرح، سهم بازار صنعت طیور فرانسه را دچار نقصان کند.


نظر شما
ادامه