کد خبر: ۴۰۵۷۹



مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: اگر از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی به صورت صنعتی و سرمایه‌گذاری استفاده شود، این استان می‌تواند به تولیدکننده محصولات شتر و شترمرغ حتی در خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد اصغرزاده»، در آیین افتتاح دوره ملی آموزشی توسعه اقتصادی پرورش شتر در شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنعتی شدن پرورش شتر و فرآوری محصولات آن باید سرعت گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون استقبال خوبی از فرایند فرآوری محصولات دامی صورت گرفته و سرمایه‌گذاران آلمانی وارد کشور شده‌اند تا در راستای صنعتی شدن محصولات شتر سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی سومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود و متأسفانه محصولات دامی به خصوص شتر به‌صورت خام فروشی عرضه می‌شود که بیشترین دلیل آن کمبود صنعتی شدن محصولات دامی است.

اصغرزاده افزود: شیر شتر خاصیت دارویی دارد که متأسفانه تاکنون تنها از شیر شتر به عنوان یک فرآوری لبنی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کارگاه‌های اختصاصی در خصوص پرورش شتر برگزار نشده است، تصریح کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی کارگاه اختصاصی شتر و یا آزمایشگاه فرآوری شیر شتر نداریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب خراسان‌جنوبی پرورش شتر مرغ است که بهره وری اقتصادی بسیار زیادی نیز دارد.

اصغرزاده ادامه داد: پرورش شتر گام موثری در جهت توسعه اقتصادی است بیان کرد: کوهان شتر، روغن، گوشت و شیر از جمله محصولات بسیار خوبی برای صادرات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیر شتر باید قبل از مصرف جوشانده شود، اظهار کرد: خطر ابتلا به تب مالت در این نوع شیر بالاست و باید قبل از مصرف حتماً جوشانده شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی یادآور شد: برخی بیماری‌ها در استان‌های همجوار در شتر مشاهده شده اما در خراسان‌جنوبی مورد خاصی مشاهده نشده است.

 
 
نظر شما
ادامه