کد خبر: ۴۰۶
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با هشدار این که خطر آنفلوآنزای معمولی، کمتر از نوع خوکی نیست بر واکسینه کردن افراد در معرض خطر در برابر بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با هشدار این که خطر آنفلوآنزای معمولی، کمتر از نوع خوکی نیست بر واکسینه کردن افراد در معرض خطر در برابر بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد.

دکتر ایرج خسرونیا با اعلام این خبر افزود: بیماری آنفلوانزای معمولی که در ظاهر بیماری بی‌خطری است مبتلایان را دچار عفونت ریه و عوارض مغزی، قلبی - عروقی، تورم مغز و نیز تورم سطح داخلی مخاط قلب کرده، حتی در مواردی منجر به مرگ مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی اظهار داشت: همه ساله افراد زیادی در فصل پاییز و زمستان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت می‌کنند که متاسفانه این آمار در جایی به ثبت نمی‌رسد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: بهترین روش مقابله با عوارض این بیماری، رعایت بهداشت فردی در وهله نخست و در گام بعدی واکسینه کردن افراد در معرض خطر است. به همین منظور پزشکان اواخر شهریور و اوایل پاییز را به عنوان زمان مناسب واکسینه شدن افراد توصیه می‌کنند.

وی با اشاره به این که آنفلوانزا به شدت واگیردار بوده و از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود، یادآور شد: رعایت نکردن بهداشت، سرفه و عطسه در فضای باز، دست دادن،‌ بوسیدن، ‌مصرف مشترک لیوان و ظروف سبب انتقال این بیماری شده و در مکان‌هایی که اصول اولیه بهداشت فردی رعایت نمی‌شود مردم از وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردارند، شیوع بیشتری دارد.

دکتر خسرونیا بر ضرورت واکسینه کردن اطفال، سالمندان، مبتلایان به بیماریهای مزمن مانند انواع سرطان‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد:‌ با رعایت بهداشت می‌توان از ابتلا به انواع آنفلوآنزا شامل آنفلوآنزای انسانی، خوکی، پرندگان و غیره جلوگیری کرد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد: از رفتن به مجامع عمومی مانند کلاس‌های آموزشی، مهد کودک‌ها، سربازخانه‌ها و غیره خودداری کنند، زیرا این امر سبب کاهش شیوع آنفلوآنزا می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه