کد خبر: ۴۰۶۰۲



صاحبان خودروهای حمل کننده طیور و فرآورده‌های مرتبط که فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی در شهرستان گلپایگان بودند، به شش ماه حبس تعزیزی محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «مساح»، سرپرست واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن اعلام این خبر، افزود: براساس گزارش مرجع انتظامی مبنی بر کشف خودروی حامل طیور زنده و فرآورده‌های مرتبط با آن در شهرستان گلپایگان، با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان در محل و معاینه، نمونه‌برداری و صورتجلسه نمودن آن، محموله مذکور توسط نیروی انتظامی توقیف و صاحبان خودروها را به مراجع قضایی معرفی نمودند.

مساح با اشاره به این موضوع که این اتفاق در زمان بروز خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گلپایگان و خطر گسترش آن، افتاده بود، اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های موجود در شهرستان و مستندات مناسب تهیه شده و تحقیقات کامل صورت گرفته، بزه تهدید علیه بهداشت عمومی این افراد تایید شد.

وی با اشاره به موضوع ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال 1350، گفت: بعد از احراز تخلف متهمان و با رعایت مفاد ماده 46 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، متخلفین به تحمل شش ماه حبس تعزیری موضوع ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور محکوم شده که به مدت یک سال معلق می‌گردد.

سرپرست واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن تاکید بر بازنگری قوانین سازمان دامپزشکی کشور براساس شرایط جدید و وظایف و مسئولیت‌های جدید تعریف شده برای دامپزشکی، خاطرنشان کرد: قوانین موجود بازدارندگی لازم را براساس شرایط جدید به میزان کافی ندارد و گاهاً با توجه به مسئولیت‌های جدید تعریف شده نواقص و خلاء‌هایی مشاهده می‌گردد، که امیدوارم در آینده با اصلاح این قوانین، این مشکلات رفع شود.


 

نظر شما
ادامه