کد خبر: ۴۰۶۳

حکیم مهر - نوزدهمین کنگره صنایع غذایی در حوزه فناوریهای نوین، 21 و 22 آبان ماه سال جاری در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود.

دبیر نوزدهمین کنگره صنایع غذایی در نشست با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: فراخوان نوزدهمین کنگره صنایع غذایی از سال گذشته در مراکز آموزشی، پژوهشی، دانشگاهها و صنعت غذا ارسال و تاکنون بیش از 900 مقاله به ستاد کنگره ارسال شده است.

حمید راشدی افزود: این کنگره که با شعار "اصلاح فرهنگ مصرف" برگزار خواهد شد، جدیدترین فناوریهای نوین در حوزه غذا را معرفی و به کارشناسان و فعالان صنعت غذا نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره دو روزه که در شش پانل برگزار می شود، 36 مقاله در بخش نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، غلات، فرآورده های گوشتی، لبنیات، شیمی و فراوری روغن مورد بررسی قرار می گیرد.

راشدی همچنین ادامه داد: در حاشیه این کنگره دو روزه انجمنهای علمی، دانشکده ها و فعالان صنعت غذا نمایشگاهی تشکیل خواهد شد که جدیدترین دستاوردهای صنایع غذا را در معرض دید همگان قرار خواهد داد.

معاون رییس جمهور و دو وزیر میهمان کنگره نوزدهم

وی تصریح کرد: با تعاملهای صورت گرفته مقرر شده است وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت و درمان، رییس کمیسیون صنایع غذایی و همچنین معاونت فناوری رییس جمهور نیز در این کنگره حضور بهم رساند.

استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران یادآور شد: فناوریهای نانو که سابقه تاریخی آن به تولید ماست در صنایع غذایی برمی گردد برای نخستین بار و در وسیعترین حیطه شمولی خود وارد حوزه صنعت غذا به ویژه در بخش بسته بندی شده است.

راشدی تاکید کرد: هرچند نانو به عنوان یکی از علوم نوین در دنیا مطرح است، اما ایران جدیدترین مقالات علمی و تولیدات علمی ورود نانو در صنایع غذایی را مورد تاکید قرار داده است.

وی اظهار داشت: در پایان این همایش دو روزه بیانیه ای از سوی فعالان حوزه غذا صادر خواهد شد که در آن هدفمندی پژوهشهای صنایع غذایی در راس مطالبات آنان از سه قوه موجود در کشور قرار خواهد گرفت.

راشدی در ادامه گفت: در حالی که فعالان حوزه غذا، اساتید و کارشناسان سالانه با تدوین مقاله ها و پژوهشهای فراوان سعی در ارتقاء دانش صنایع غذایی دارند، اما این صنایع اکنون دچار پراکندگی و موازی کاری در حوزه علمی و پژوهشی شده اند. به طوری که مقاله های ارسال شده به کنگره بعضا با یک موضوع واحد و با محوریت تکراری و کلیشه ای تدوین شده است.

وی همچنین افزود: با تقسیم بندی استانهای کشور و با در نظر گرفتن توانمندیهای تولید در محصولات کشاورزی، پژوهشهای انجام شده روند تخصصی تری یافته و به طور مثال قوی ترین پژوهشهای صورت گرفته در استان خراسان درباره محصولات اختصاصی این استان نظیر زعفران و زیره خواهد بود.

 

 

نظر شما
ادامه