کد خبر: ۴۰۶۳۱
 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط با دامپزشکی تاکید کرد و گفت: این مجموعه باید در راستای نگه‌داشتن دام و غذای سالم مردم تلاش و از سرایت بیماری‌های مشترک بین دام و انسان جلوگیری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی» صبح امروز در دیدار با کارکنان دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسؤولیت دامپزشکی توجه به امانت‌های الهی است، اظهار داشت: توجه به این امانت‌ها در هر نوع، اسم و خدمت زیبا است.

وی بیان داشت: بسیاری از این موجودات نوع خدمت آن‌ها مرتبط با بقای نسلشان است و هدف استفاده از گوشت و تخم آن‌ها نیست بلکه خدمات دیگری به انسان و جامعه می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند برخی از حیوانات را به عنوان ذخایر غذایی بشر آفریده است، تصریح کرد: باید به اینگونه حیوانات توجه کنیم چرا که حالت ذخیره‌ای دارند.

عبادی به تولید غذای بشر از گذشته تا به امروز اشاره و اعلام کرد: تولید غذای بشر به صورت صادراتی و جمعی هیچ مشکلی پیدا نمی‌کند و این شیوه حکمت الهی است.

وی خطاب به کارکنان دامپزشکی، متذکر شد: با توجه به اینکه به جامعه و کشور خدمات می‌دهید باید توجه معنوی به موجودات که هدفمند آفریده شده‌اند نیز مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارکنان دامپزشکی از سویی حافظ امانت‌های الهی و از سوی دیگر خدمتگزار جامعه هستند، مطرح کرد: دوران زندگی حالت تعامل‌گونه دارد به طوری که می‌توان هم از منافع جامعه بهره برد و هم به جامعه منفعت رساند.

عبادی به اهمیت و ارزش شغل دامپزشکی اشاره و تبیین کرد: شغل دامپزشکی از کارهای منفعت‌رسان است به گونه ای که اگر فرد به وظیفه خود مطابق با آنچه که لازم است عمل کند بهترین ثواب و اگر خلاف آن عمل کند بیشترین ضرر را به مجموعه و مردم می‌رساند و لذا باید هر دو سوی کار مد نظر قرار گیرد.

وی اعلام کرد: مسؤولان را به چشم خدمتگزار مردم می‌بینیم و دعا می‌کنیم که پست و وظیفه‌ای که به آن‌ها سپرده شده را به بهترین شکل انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پیشگیری و پیش‌بینی بهتر از درمان است، تصریح کرد: حفاظت از دام و دامپزشکی جزء بارزترین منافع ملی و بسیار ارزشمند است.

عبادی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط با دامپزشکی تاکید کرد و یادآور شد: این مجموعه باید در راستای نگه‌داشتن دام و غذای سالم مردم تلاش و از سرایت بیماری‌های مشترک بین دام و انسان جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ارتباط در مسائل منافع زیادی داشته، ضررهایی نیز به دنبال داشته است و لذا باید در راستای کنترل بسیاری از بیماری‌های مشترک که ضایعات زیادی برجای می‌گذارد، تلاش شود.

 
 
نظر شما
ادامه