کد خبر: ۴۰۶۴

حکیم مهر - تشکیل سازمان غذا و دارو که در مجلس و دولت در حال پیگیری است، به موازی کاریها و بروکراسیهای عریض موجود در بخش صنعت غذا خاتمه خواهد داد.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان صنایع غذایی با اعلام این مطلب گفت: طرح تشکیل سازمان غذا و دارو که از مجلس هفتم مطرح شده است، اکنون مراحل پایانی خود را گذرانده و به زودی تشکیل آن اعلام خواهد شد.

سیدمحمد حسینی افزود: هرچند طرح مطرح شده در مجلس هفتم دارای اشکالاتی است که مهمترین آن تبدیل معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت به سازمان غذا و دارو است، اما در طرحخ جدید تشکیل سازمان غذا و دارو که در کمیسیون داخلی دولت مراحل پایانی خود را می گذراند، سازمان غذا و دارو به عنوان یک سازمان مستقل اعلام وجود کرده و برای بخش غذا تصمیم گیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که موافقتهای اصولی آن برای صنعت غذا از دو مجرای وزارت جهاد کشاورزی و صنایع ابلاغ می شود که باعث مطول شدن معاونتهای اصولی و زیربنایی است.

حسینی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به این موازی کاریها خاتمه خواهد داد و مشخص می شود صنعت غذا و دارو باید زیر نظر سازمان استاندارد فعالیت کند یا وزارت بهداشت و صنایع برای آن تصمیم گیری خواهند کرد.

تکلیف صنایع غذایی در هدفمند کردن یارانه ها مشخص نیست

وی تصریح کرد: در حالی که زمان معکوس برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها آغاز شده است، هنوز صنایع از کم و کیف اجرای آن مطلع نیستند و به درستی نمی دانند مشمول پرداخت یارانه های حوزه صنعت می شوند یا کشاورزی.

استاد دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: اکنون هر کیلووات برق صنعتی 40 تومان و برق کشاورزی 9 تومان قیمتگذاری شده است و قرار داشتن صنایع غذایی به عنوان یکی از صنایع پرمصرف در بخش کشاورزی تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده محصولات غذایی خواهد داشت.

حسینی با اشاره به ابعاد مثبت اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد: اکنون دو میلیون تن ضایعات نان در کشور تولید می شود که انتقال آنها به صورت کپک زده و فاسد به دامداریها باعث تولید گوشت نامرغوب و انتقال آن به سبد غذایی مردم می شود.

وی اظهار داشت: اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها، ایرانیان را با الگوی اصلاح شده مصرف آشتی خواهد داد و از ضایعات بالای غذا خواهد کاست.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه