کد خبر: ۴۰۶۴۷



رئیس اداره دامپزشکی آمل با بیان اینکه جابجایی تلفات مرغ شبانه انجام می‌شود، گفت: تلفات مرغ به‌صورت کیسه‌ای در نیسان و وانت حمل می‌شود که قابل شناسایی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بلاغ، «دکتر مجید غلامپور» با بیان اینکه ریختن تلفات مرغ در گوشه و کنار خیابان تخلف است، اظهار کرد: در صورت شناسایی فرد متخلف برخورد جدی و قانونی انجام می‌شود.

وی با قدردانی از راهداری و بخشداری نسبت به اعلام سریع‌ این رخداد به دامپزشکی تصریح کرد: راهداری لودری به منطقه اعزام می‎‌کند تا با کندن زمین تلفات مرغ در همان محل دفن شود که به دلیل مسائل بهداشتی چاره‌ای دیگر جز این امر وجود ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی آمل با اشاره به اینکه اکیپ دامپزشکی با حضور در منطقه بیماری و علت را شناسایی می‌کنند، افزود: روستاها نیروهای امنیتی و نظارتی دارند و دوربین هم نصب است، در شناسایی متخلفان به یاری دامپزشکی بیایند.

این مسئول افزود: در روستاهایی که واحد مرغداری در آنها موجود است باید نظارت در آنها بیشتر باشد.

غلامپور با بیان اینکه جابجایی تلفات مرغ شبانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تلفات مرغ به‌صورت کیسه‌ای در نیسان و وانت حمل می‌شود که قابل شناسایی است.

وی ماشین‌های حمل مرغ، که به‌صورت قانونی این اقدام را انجام می‌‌دهند، را کاملا مشخص دانست و افزود: این خودرو‌ها هر روز از طرف کارشناسان بازدید می‌شوند و امکان تلفات مرغ در چنین ماشین‌هایی وجود ندارد.

رئیس دامپزشکی آمل با اعلام اینکه در صورت مشاهده تلفات مرغ در اطراف روستا، اکیپ دامپزشکی به واحدهای پرورش مرغ منطقه اعزام می شوند، گفت: پیدا کردن یک واحد مرغداری متخلف مابین ۴۰۰ واحد مرغداری، که در آمل فعالیت می‌کنند، اقدامی سخت است که با کمک بخشداری‌ها این امر ممکن است.


نظر شما
ادامه