کد خبر: ۴۰۶۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
آشنایی با اپلیکیشن Participatory One Health Disease Detection:
مشارکت اجتماعی افراد و یکی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه هوشمند در کشور تایلند، توانسته است به کنترل بیماری‌های دام و طیور کمک کند ...
 

حکیم مهر: مشارکت اجتماعی افراد و یکی از اپلیکیشن های تلفن همراه هوشمند در کشور تایلند، توانسته است به کنترل بیماری های دام و طیور کمک کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، یک نوآوری جالب در تایلند، با استفاده از مشارکت اجتماعی و یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، توانسته به نبود منابع رسمی دامپزشکی و درک ضعیف از سلامت حیوانات در میان اکثر افراد کمک کند. این نوآوری، کمک می کند تا زمانی که بیماری تشخیص داده می شود، هر چه سریعتر به دامپزشک گزارش شود .

در بخش های روستایی تایلند، بیش از 75 درصد مردم در مزرعه خودشان از دام و طیور نگهداری می کنند. در نتیجه، بخش روستایی می تواند منبعی عظیم برای انواع بیماری هایی باشد که هم حیوانات و هم انسان را تهدید می کنند. این وضعیت گاهی با بیماری های ضعیف تر نیز تشدید می شود .

با این حال، سیستم جدید گزارش بیماری در بخشی از این کشور، ظاهراٌ توانسته موقعیت های بروز عفونت و بیماری را به میزان بیشتری شناسایی کند و در نتیجه، منجر به پاسخ های بیشتر و سریعتر در مقابله با بیماری شود و بیماری در همان مراحل ابتدایی از حرکت باز ماند .

این سیستم مراقبت و نظارت که توسط دانشگاه چانگ مای ساخته شده، از چند داوطلب کمک می گیرد و به کمک اپلیکیشن Participatory One Health Disease Detection که اپلیکیشنی برای تلفن های هوشمند است، بیماری را مشخص می کند .

اپلیکیشن PODD ، تکنولوژی مدرن را با ارتباطات محلی در هم آمیخته است و از مردم داوطلب محلی کمک گرفته تا در صورت مواجهه با بیماری، دقت کافی داشته باشند. این برنامه در مورد بیماری های مختلف به مردم آگاهی می دهد .

این اپلیکیشن در سال 2015 بعد از صحبت های مختلف با دولت تایلند، وارد بازار شد .

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
هیچ اپلیکیشنی یا سایتی نمیتواند جایگزین نگاه بالینی یک دکتر باشد چه در پزشکی وچه دامپزشکی. شاید در آینده ی دور هوش مصنوعی بتواند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
ولی خوب کلا تایلند جالبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
تایلند برای بعضی مسوولان فنی هم خیلی جالبتر است.مورد داریم طرف یکماه اونجاست و حقوق و مزایا و اضافه کاری و حق رانتش از ایران بهش ارسال میشه و‌موقع برگشت هم خاطرات زیبای پاتایا را واسه پرسنل اداره تعریف هم می کنه اما مسوولان فنی بدون پارتی یکساعت با تاخیر سر کار بره می ریزند تولیدات همانروز را ضبط می کنند و همه بدبختیها سر مسوول فنی بیچاره ریخته میشه.آدم باید یک مدیرکل سابق .......... رفیقش باشد و یک مدیرکل .......... فعلی ...... پسر خاله اش.بقیه هم بروند دنبال کارت کشی و تعرفه و بیمه و خم و راست شدن واسه راننده اداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
البته کارفرمایان اینقدرها هم دست و دلباز نیستند که ماهی ۷ میلیون به کسی پول بدهند.حتما رفقای بالا دستی این پاتایی فوق الذکر یک کارهایی برای تولید کننده انجام می دهند که یکی از آنها نادیده گرفتن نواقص هنگام صدور پروانه است که صحت آن تصدیق می گردد و نیز بیزینس و خلافکاریهای بسیار مورد دار است که نیاز به سرچ دارد و در حال انجام است
نظر شما
ادامه