کد خبر: ۴۰۶۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: یکی از اهداف کلیدی دانشگاه دامپزشکی تهران در برنامه ۵ ساله که در سال ۹۶ استارت خورد، بین‌المللی شدن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مهدی وجگانی» در دیدار و بازدید هیئت دانشگاهی کپنهاک دانمارک از بیمارستان آموزشی و پژوهشی دانشکده دامپزشکی استان تهران که در محمدشهر کرج برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه دامپزشکی استان تهران که ۶ ماه به طول انجامید انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازمه برای بازدید تیم دانشگاهی دانمارک از دانشگاه دامپزشکی تهران بوده است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف کلیدی دانشگاه تهران در برنامه ۵ ساله که در سال ۹۶ استارت خورد، بین‌المللی شدن است.

رئیس دانشکده دامپزشکی تهران تصریح کرد: بازدید تیم دانشگاهی دانمارک گامی در این راستا بوده است و با این بازدید مقرر به همکاری با یکدیگر در ۴ محور اصلی شده است.

وجگانی با اشاره به وجود ۸۳۰ دانشجو در دانشگاه دامپزشکی تهران، افزود: دانشگاه فوق در سه مقطع دکترای عمومی دامپزشکی، کارشناسی ارشد و دوره‌های پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو دارد.

وی یادآور شد: طبق مصوبات بین دو کشور و بسترسازی شرایط لازمه دانشجویان ما در دوره‌های اطلاعاتی ۶ الی ۹ ماهه به این کشور اعزام خواهند شد.

نقطه شروعی برای همکاری‌های مشترک

در ادامه «دکتر فرامرز قراگوزلو» رئیس بیمارستان آموزشی و پژوهشی دانشکده دامپزشکی استان تهران اظهار کرد: بازدید تیم ۸ نفره دانشگاه کپنهاک دانمارک از بخش‌هایی چون کلینیک، آزمایشگاه‌ها، بخش‌های مامائی، داخلی، جراحی و ابزار و تجهیزات کار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این هیئت از نزدیک شاهد فعالیت نیروهای این دانشگاه بودند، ادامه داد: امید است با عقد تفاهم‌نامه بین دو کشور بتوان نقطه شروعی برای همکاری‌های مشترک بین دانشگاه کپنهاک دانمارک و دانشکده دامپزشکی تهران ایجاد کرد.

این مسئول افزود: زمینه اصلی فعالیت‌های ما در حوزه اقدامات تحقیقاتی، تبادل اطلاعات استاد و دانشجو و اعزام دانشجویان تخصصی به کشورهایی چون دانمارک در جهت افزایش دانش و اطلاعات می‌باشد.

قراگوزلو بابیان اینکه بازدید تیم دانشگاهی دانمارک نخستین بازدید از دانشگاه دامپزشکی تهران بوده است، خاطرنشان کرد: طبق توافقات دو طرف اگر لازم بود تیم دانشگاهی ایران هم‌جهت تحقیق و پژوهش به این کشور اعزام خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
امیدوارم موقع بازدید ۴ تا کیس تو بیمارستان بوده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
نمی دانم

شما با چه نیتی این حرف را می زنید!

در همین روز یک گلودار از همه جا رانده و ملنده که 8 رآس گوساله شیرخوار هولشناین آن تلف شده بودند

مراجعه کرد و لاشه آن کالبدگشایی و نمونه برداری شد.

همچنین در همین روزها گاه بخش داخلی پنج مورد مراجعه کننده داشته است.

به هر حال به دلیل تقلیل روزافزون دامداری های سنتی،

در همه جای کشور بسته به به فراخور صنعتی شدن منطقه

شاهد افت شدید مراجعات دامداری سنتی هستیم و این آهنگ

کلی کشور است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
ارتباط با دانشگاه های معتبر بسیار به بالا بردن دید دانشجویان کمک خواهد نمود وانها متوجه خواهند شد که دانشگاه های ما در چه حالت عقب افتاده ای قرار دارند ودر سالهایی که دانشگاه های ما گزینشی انتخاب مینمودند و افراد نا کار امد را به مدیریت های دانشگاه ها قرار میدادند در انطرف چه ا

تفاقاتی افتادهِ است. امید میرود که افراد خاص باز برای ایندوره ها فرستاده نشوند وبر اساس استعداد اعزام صورت گیرد.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
باشد تا دوستان رستگار شوند...
دامپزشک متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
اگر اساتید قوی در سالهای نه چندان دور در دانشگاه های کشور حضورداشتند و دانشجویان از انها درس می گرفتند به این علت بود که همگی در خارج از کشور دورهای تخصصی گذرانده بودند در حال حاضر هم اساتیدی که دورهای فرصت مطالعاتی در کشورهای صاحب علم دامپزشکی را می گذرانند بسیار سطح بالاتری را دارند.پس گذراندن دورها چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ دید جهانی پیدا کردن مفید است.باید متخصص ما پس از دفاع حداقل یه ۳ ماه در کشورهای طراز اول در زمینه تخصصی علم اموزیه تکمیلی کند
نظر شما
ادامه