کد خبر: ۴۰۶۷۰
 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از مثبت بودن نمونه های گرفته شده از پرندگان دریاچه کیو به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر غلامرضا توکلی» در این باره گفت: باتوجه به گزارشات ارسالی از سوی اداره کل محیط زیست استان و سایت قایقرانی مجموعه دریاچه کیو مبنی بر تلف شدن تعدادی از پرندگان در این دریاچه، بلافاصله جلسه ستاد آنفلوانزای پرندگان با حضور کارشناسان مربوطه در اداره کل دامپزشکی برگزار و به شبکه دامپزشکی شهرستان خرم آباد اطلاع رسانی گردید.

وی افزود: در ادامه این شبکه اقدام به اخذ نمونه از این پرندگان و ارسال نمونه ها به سازمان دامپزشکی کشور نمود که در نهایت، نمونه های ارسالی از سوی مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور مثبت و به کارشناسان اداره طیور دامپزشکی استان اعلام گردید.

در ادامه نیز «دکتر دلیران» رئیس شبکه دامپزشکی خرم آباد گفت: در پی تماس تلفنی رئیس اداره طیور دامپزشکی استان، این شبکه فوراً اقدام به تشکیل جلسه ستاد آنفلوانزای طیور با حضور اعضای مربوطه نمود و موضوع در این جلسه مطرح و راهکارهایی در راستای جلوگیری از انتشار آن مطرح گردید.

دلیران یادآور شد: در نهایت با تجهیز اکیپ هایی متشکل از اعضای ادارات مربوطه و حضور مدیرکل دامپزشکی استان و همکاران اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان خرم آباد، از ساعت های اولیه شب تا 3 بامداد اقدام به معدوم سازی گردید و در ادامه به علت سردی هوا عملیات به صبح همان روز موکول و حدود 200 قطعه اردک و غاز در این دریاچه به صورت کاملاً بهداشتی امحاء گردید.

 
 
نظر شما
ادامه