کد خبر: ۴۰۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

«خبر نورآباد» نوشت:

از چند مدت پیش بنا به اهمیت موضوع و برتری امنیت و سلامت عمومی بر اشتغال چند نفر و همچنین شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که خطر سرایت به انسان و ایجاد فاجعه را دارد در سطح کشور و رسیدن آن به چند قدمی شهرستان های ممسنی و رستم با چندین مسئول در این دو شهرستان گفتگو شد که بدون استثنا همه آنها ضمن غیر قانونی خواندن فروش مرغ زنده به عنوان تهدید بودن این مراکز علیه سلامت عمومی، از مردم خواستار نخریدن مرغ زنده از مراکز عرضه مرغ زنده و ماشین های دوره گرد شدند.

اما جالب است بدانیم این مصلحت اندیشی های شخصی آخر کار دست ممسنی و رستم خواهد داد، چرا که در این موضوع مصلحت حفظ درآمد عده ای کم بر سلامت عمومی ترجیح داده میشود.

در واقع مسئولان با اعلام عمومی و غیر قانونی دانستن فروش مرغ زنده و دعوت از مردم برای تعطیلی این مراکز با نخریدن مرغ، اتمام حجت کرده اند و مردم نیز نباید توقع دیگری از مسئولان داشته باشند، چرا که تا بازار تقاضا باشد عرضه محصول نیز برپاست.

اما باید دید این امر منطقی می باشد؟ مگر چند نفر در شهرستان اگر بفهمند مرغ زنده تهدید سلامت دارد باز هم اقدام به خرید مرغ زنده می کنند؟ مگر یک جامعه مانند یک کشتی نیست؟ البته بسیاری از مردم نیز معتقدند اگر مرغ زنده نباشد و سیستم کشتار مرغ به صورت صنعتی برای مردم شفاف اعلام شود بدون شک مردم استقبال خواهند کرد.

همچنین با یک سرچ ساده در اینترنت می توان دریافت که در بسیاری از شهرهای ایران اقدام به پلمب واحدهای عرضه مرغ زنده کرده اند.

با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ممنوع بودن فروش مرغ زنده به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی باید دید چرا در شهرستان ممسنی این مراکز علی رغم گزارش بیش از 50 تخلف هنوز پلمب نشده اند؟ رئیس دامپزشکی ممسنی در راستای حفظ سلامت جامعه و نامشخص بودن هویت و سلامت مرغ های زنده از مردم خواست با عدم خرید مرغ زنده و روی آوردن به مرغ های کشته مورد تایید بهداشت در تامین سلامت عمومی مردم همکاری کنند.

تا کنون رئیس دامپزشکی ممسنی به همراه روسای شورای تامین و اداری هر دو شهرستان ممسنی و رستم ضمن اعلام ممنوعیت فروش مرغ زنده و تهدید بودن این مراکز برای سلامت عمومی از مردم خواسته اند که مرغ زنده خریداری نکنند.

اما اینکه چرا جمع آوری این مراکز تا کنون به تاخیر افتاده است جای تامل دارد و بدون شک باید دید تدابیر مسئولان برای برخورد با این مراکز چیست؟

همچنین در این خصوص تعداد اندکی از مردم نیز نقدهایی از سیستم کشتار مرغ داشته و خواهان بررسی این موضوع نیز شده اند که با توجه به اهمیت موضوع و ارجح بودن سلامت عمومی بر سود عده ای اندک و رفع شبهات مطرح شده از سوی مردم که حق طبیعی آنها میباشد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

شایان ذکر است این موضوع به تنهایی وظیفه مسئولان نبوده و همکاری مردم نیز برای پلمب این مراکز موثر است چرا که این مراکز به جد مرکز تهدید سلامت عمومی بوده و به هیچ عنوان هویت سلامت آنها قابل اثبات نیست.

این پایگاه خبری در راستای حل مشکلات و قطع بهانه ها و تغییر شغل برای مرغ فروشیهای زنده دارای مجوز پیشنهاداتی را مطرح کرده است که در صورت موافقت و به بار نشستن موضوع را به اطلاع عموم می رساند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
تمام مشکلات ما از همین مصلحت اندیشی دوستان هست که باعث میشود بخش دولتی دامپزشکی را درمقابل فروشندگان مرغ زنده قرار میدهد. انشاءالله ک دوستان بخاطر منافع خودشان از حق مردم نگذرند
نظر شما
ادامه