کد خبر: ۴۰۶۹۹



رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفر به استان البرز، از مرکز قرنطینه اسب‌های وارداتی کشور در منطقه مهرشهر کرج بازدید بعمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر علیرضا رفیعی پور» ریاست سازمان دامپزشکی کشوردر ادامه سفر به استان البرز و بازدید از خط تولید واکسن روغنی تب برفکی، از واحد نگهداری و قرنطینه اسب‌های وارداتی واقع در منطقه مهرشهر کرج بازدید به عمل آورد.
 
وی در این بازدید با تاکید حمایت قاطع سازمان دامپزشکی کشور از بخش خصوصی فعال در زمینه صنعت دامپروری، بر لزوم توسعه بیشتر صنعت پرورش اسب که هم اکنون در دنیا جزو لوکسترین مشاغل است و ارز آوری فراوانی برای کشور خواهد داشت، در جهت افزایش رونق گردشگری و صنعت توریسم نیز تاکید کرد.

وی ادامه داد استان البرز دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی در خصوص این صنعت بوده و با توجه به همجواری با پایتخت می‌تواند با توسعه مجتمع‌های فرهنگی ورزشی با اولویت سوارکاری در جهت جذب گردشگر و توریست بهره‌وری بسیاری داشته باشد.

گفتنی است در این بازدید، «دکتر محمد حبیبی» مدیر کل مرجع تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین حضور داشتند.

«دکتر شریفی» نیز در این بازدید ضمن تشکر از توجه ویژه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان البرز و حمایت‌های ایشان گفت: در استان البرز بیش از ۱۵۰۰ راس اسب صنعتی سوارکاری در ۵۰ واحد پرورش نگهداری می‌شوند که تماما تحت نظارت‌های دامپزشکی بوده و به دو مرکز قرنطینه اسب کشور در استان البرز نیز از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۰ راس اسب از کشورهای مختلف وارد و پس از طی مراحل قرنطینه‌ای - بهداشتی به مقصد انتقال یافته‌اند. وی همچنین پیشنهاد نمود استان البرز به عنوان مرکز پایلوت آموزش و آشنایی با درمان اسب کشور در نظر گرفته شود.

در پایان رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه از بخش‌های مختلف این واحد بازدید نمودند.


نظر شما
ادامه