کد خبر: ۴۰۷۰۶



یکی از دلایل اصلی کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورش طیور، افزایش مقاومت باکتری‌ها در بخش سلامت انسان است. موضوعی که به نظر می‌رسد تا بخشی از یک سوتفاهم بزرگ باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، سال‌هاست که جوامع بشری و سازمانهای حمایت از بخش بهداشت در این جوامع از بهره‌گیری آنتی‌بیوتیکها در صنعت طیور انتقاد می‌کنند و آن را مسبب مقاومت دارویی به خصوص در برابر باکتریهایی چون E. coli دانسته و معتقدند این کار می تواند دست دانشمندان را در پروسه مبارزه با باکتری یاد شده ببندد.

این در حالی است که نتایج مطالعاتی طولانی مدت که اخیرا توسط دانشمندن هلندی منتشر شده است، موید این موضوع می‌باشد که صنعت طیور نمی‌تواند بزرگترین مجرم در این پرونده باشد بلکه خود جوامع انسانی در ردیف نخست متهمین قرار خواهند گرفت. این گروه از محققین بر این باورند که ترکیبی از دسترسی آسان به آنتی‌بیوتیک‌ها، استفاده اشتباه، سفر و جهانی شدن، سبب انتشار باکتری‌های مقاوم می‌شوند.

اما این نتایج به معنای رهایی صنعت طیور از اتهامات وارده نخواهد بود. همین گروه تحقیقاتی بر این باورند که صنعت طیور جهانی، هنوز هم مخزنی بزرگ برای باکتری‌ها بوده و برای سلامت عمومی و به ویژه برای سلامتی افراد درگیر در صنعت طیور ضروری است تا مصرف آنتی‌بیوتیکها را در این صنعت تا کمترین حد ممکن حفظ نموده و نسل سوم آنتی بیوتیک، تنها برای استفاده انسانی نگاه داشته شود.


 

نظر شما
ادامه