کد خبر: ۴۰۷۰۹



نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی جزو ضروری‌ترین نیاز‌های خراسان جنوبی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خاورستان، جمعی از مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

حجت الاسلام عبادی در این دیدار با اشاره به وسعت و پهناوری خراسان جنوبی، اظهارکرد: پراکندگی واحدهای دام و طیور در استان، سبب می‌شود در صورت بروز موارد بیماری، برای نمونه‌گیری و ارسال نمونه‌ها زمان زیادی صرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی آزمایشگاه تخصصی در برخی آزمایشات وجود ندارد، این نمونه‌ها باید به سایر استان‌های مرجع ارسال شود که این برای واکنش مناسب و سریع به مخاطرات بهداشتی مناسب نیست.

وی تاکید کرد: باید پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار ساخت این پروژه هر چه سریع‌تر انجام شود تا این مرکز به زودی تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی شود.

«دکتر محمد اصغرزاده» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این دیدار گزارشی از اهم اقدامات دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌های تب مالت، آنفلوانزای پرندگان، تب برفکی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جمعیت انسانی و دامی استان ارائه کرد و گفت: این موارد بخش کوچکی از خدمات بهداشتی دامپزشکی برای جامعه انسانی و صنعت دام و طیور است.


نظر شما
ادامه